شناسهٔ خبر: 109920 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مسائل و مشکلات شهرستان تفت در حوزه راه و شهرسازی بررسی شد

نشست با فرماندار تفت.JPG صبح امروز دهشیری فرماندار شهرستان تفت در دیدار با خواجه رضایی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی مسائل و مشکلات شهرستان تفت مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبر وزارت راه و شهرسازی(یزد)، در این نشست که شهرداران و اعضای شورای شهر شهرهای تفت و نیر نیز حضور داشتند موضوع درخواست شهرداری تفت در خصوص تامین زمین از محل ۱۰ درصد سهم شهرداری مورد بحث و اتخاذ تصمیم قرار گرفت و مقرر شد که شهرداری تفت مطالبات خود را ا از محل ۱۰ درصد به راه و شهرسازی گزارش نمایدتا مورد بررسی قرار گیرد .

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان ضمن خیرمقدم و تبریک سالگرد آزاد سازی خرمشهر با اشاره به نقش شهرداری ها درآبادانی و رشد و شکوفایی شهرها گفت، راه و شهرسازی استان خود را مکلف می داند تا در جهت تامین زمین مورد نیاز براساس قانون درخواست شهرداری ها را مورد توجه قرار دهد و نهایت مساعدت و همکاری را در این زمینه انجام دهد.

خواجه رضایی با تاکید بر همکاری شهرداریها در تسریع طرح نهضت ملی مسکن افزود:خوشبختانه شهرستان تفت در این زمینه جزء شهرستان هایی بوده که عملکرد خوبی در این طرح داشته است ولی نیاز است که انتظار مردم را در سرعت بخشیدن به این طرح محقق نمائیم.

وی خاطرنشان کرد باید با اطلاع رسانی عمومی و اغنای افکار عمومی به  اهمیت پرداختهای به موقع بعنوان آورده متقاضی شفاف سازی کنیم که این امر می تواند نقش موثری را در سرعت بخشیدن و تقویت بنیه مالی سازندگان این طرح ملی  ایفا نماید. 

 این مقام مسئول در ادامه به موضوع شهر نیر پرداخت و با توجه به نیاز زمین با چشم انداز بلند مدت جهت تامین مسکن  جوانان آن منطقه افزود با توجه به کمبود زمین درآن شهر اگر شهرداری نیر با شناسایی و جانمایی موقعیت های مناسب جهت احداث مسکن پیشنهاداتی دارد می توان در دستور کار شورای مسکن استان قرار گیرد .

در ادامه فرماندار شهرستان تفت ضمن تشکر و قدردانی از برگزاری این نشست تخصصی، شهرستان تفت را از جمله شهرهایی دانست که با همگرایی و همراهی مسئولین  این شهرستان در مسیر پیشرفت و توسعه قرار گرفته است وخوشبختانه در موضوع طرح نهضت ملی مسکن از کمترین مشکلات برخوردار است.

دهشیری این نشست را مفید و موثر دانست و افزود : با نظر مساعد مدیر جوان و پرتلاش این اداره کل، انتظار داریم موارد و مسائل این شهرستان با جدیت و پشتکار با همکاری راه و شهرسازی استان محقق شود.

در پایان این نشست، سرپرست اداره کل راه و شهرسازی ضمن تشکر از پیگیری های خوب فرماندار و توجه ای که به توسعه شهرستان دارند ابراز امیدواری کرد که رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان با ماموریت و وظیفه ای که در خصوص پیگیری مسائل آن شهرستان دارد انشاا... به حول و قوه الهی با حل و فصل مسائل و مشکلات شهرستان تفت، شاهد پیشرفت و توسعه آن شهرستان باشیم.