شناسهٔ خبر: 109922 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان کوثر علام کرد:

شناسایی،قلع و قمع و جلوگیری از ۱۱ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در شهرستان کوثر

قلع و قمع قزوین.JPG رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان کوثر گفت:در دوماهه گذشته از ۱۱ مورد تجاوز به حریم راه و ساخت و سازغیرمجاز در شهرستان کوثر جلوگیری شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اردبیل)،یوسف فریادی با بیان اینکه صیانت و حفاظت از حریم راه بعنوان سرمایه ملی خط قرمز راهداری است افزود:با حضور گشت های شبانه روزی راهداری در محورهای این شهرستان متخلفان شناسایی اخطار کتبی به آنها ابلاغ و با دستور قضایی نسبت به رفع آثار تجاوز اقدام شده است.
وی در راستای ارتقای ایمنی راهها لکه گیری محورهای مواصلاتی شهرستان کوثر را با استفاده از ۱۲۰ تن آسفالت سرد و گرم یادآور شدو اظهار کرد:در مدت یاد شده راهداران پرتلاش این شهرستان ۴۱۰ کیلومتر از کانال های طرفین را پاکسازی انجام داده اند.
رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان کوثر در جهت تسهیل در رفت و آمد روستایان از تیغ زنی،تسطیح و رگلاژ راههای شنی و خاکی ۱۴ روستا خبرداد و تصریح کرد:مجموع طول این روستاها ۸۵ کیلومتر می باشد که توسط راهداران ساعی این شهرستان در دوماهه گذشته هموارسازی شده است.
فریادی در جهت دید بهتر رانندگان در جاده با اشاره به بازسازی ،تعمیر ونصب ۳۹۰ عدد از علائم گفت:در دوماهه گذشته ۳ عدد از تابلوهای غیرمجاز جمع آوری و سیستم روشنایی ۶ نقطه و ۱۲ دستگاه از تونل ها نگهداری شده است.
وی تعمیر،نگهداری و توسعه ۳۱ عدد از چراغ های چشمک زن و پلیسی،تعمیر، بازسازی و نصب ۲۷۱ شاخه گاردریل ،شستشوی ۴ هزار و ۵۰۰ عد از علائم راهداری ،تنقیه ،لایروبی و تنظیم بستر پل و آبروها به تعداد ۱۰ دهنه ،۳۵ مورد عملیات پاکسازی لاشه حیوانات در سطح جاده وهمچنین انجام ۶۵ متر مکعب عملیات پاکسازی شانه و حریم محورهای مواصلاتی از زباله را از اقدامات مهم راهداری این شهرستان در دوماهه گذشته برشمرد.
رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان کوثر گفت :راهداران ساعی این شهرستان با هماهنگی پلیس راه و باایجاد محدودیت ترافیکی در محور اردبیل-سرچم و آبگرم گیوی با استفاده از ۳۲۰ نفر ساعت بصورت دستی سنگ های سست را از ترانشه لق گیری کرده اند.
فریادی خاطرنشان کرد:راهداری شهرستان کوثر مسئولیت نگهداری ۵۲۰ کیلومتر راه ارتباطی را برعهده دارد که از این مقدار ۱۹۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی ،۲۰۰ کیلومتر راه آسفالته روستایی و ۱۳۰ کیلومتر نیز راه شوسه و خاکی می باشد.