شناسهٔ خبر: 109999 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی ۶۰ روز انجام پذیرفت؛

اخذ آراء قضایی برای رفع تصرف بیش از ۱۱۷ هزار هکتار از اراضی ملی استان اصفهان

عبدالحسین پارسایی راد - اصفهان معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: طی ۶۰ روز گذشته ۱۶۲ رای قضایی به نفع دولت و بیت المال برای رفع تصرف بیش از ۱۱۷ هزار هکتار از اراضی ملی استان اصفهان اخذ شد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ عبدالحسین پارسایی راد معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار داشت: با پیگیری‌های حقوقی از سوی این اداره‌کل در راستای رفع تصرف اراضی ملی استان اصفهان و با حمایت جدی دستگاه قضایی در این خصوص، طی ۶۰ روز گذشته ۱۶۲ رای قضایی به نفع دولت و بیت المال اخذ شد.  

 وی با بیان اینکه این آرا قضایی مربوط به پرونده‌های مهم و حساس اختلافی این اداره کل با متصرفان و زمین‌خواران است اذعان داشت: متراژ این اراضی ملی تصرف شده بیش از ۱۱۷ هزار هکتار در سطح استان اصفهان بوده است.  

 معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان ادامه داد: به موجب دست درازی به بیش از ۲۳ هزا و ۲۲۰ مترمربع از اراضی دولتی، دو مورد طرح دعوی و پرونده حقوقی علیه اشخاص متخلف تشکیل شده است.  

 وی با تاکید بر جدیت این اداره‌کل در برخورد با متصرفان اراضی ملی اذعان داشت: اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان نسبت به اشخاصی که اقدام به دست‌اندازی به اراضی ملی می‌کنند به‌هیچ وجه مسامحه نخواهد کرد.  

پارسایی‌راد با هشدار به کسانی که به صورت غیرمجاز اقدام به احداث بنا در اراضی ملی می‌کنند، گفت: این اداره‌کل از اراضی ملی با آمادگی کامل حفاظت و حراست می‌کند و با هرگونه دخل و تصرف در این اراضی و زمین خواری به صورت قاطع برخورد کرده و کوچک‌ترین اغماضی ندارد.