شناسهٔ خبر: 110303 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خبر داد:

اجرای طرح واکنش سریع در شبکه راه‌های استان مرکزی

طرح واکنش سریع استان مرکزی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از آغاز اجرای طرح واکنش سریع راهداری در محورهای مواصلاتی استان همزمان با دهه کرامت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از استان مرکزی، مهرداد جهانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره بر اهمیت تأمین ایمنی در راه‌ها و برقراری بستری مناسب برای تردد کاربران جاده‌ای گفت: همزمان با میلاد با سعادت حضرت معصومه(س) و آغاز دهه کرامت، با اجرای طرح واکنش سریع (طوس) مقاطع مستعد حادثه بر اساس اولویت‌های تعیین شده ایمن می‌شوند.

وی تصریح کرد: طی بازدیدهای بعمل آمده از راه‌های ارتباطی در حوزه استحفاظی و شناسایی نقاط دارای اولویت اجرایی و بررسی کارشناسان مربوطه، با بسیج کامل راهداران استان و بهره‌گیری از تمام توان لجستیکی گام بلندی در راستای ارتقای ایمنی راه‌ها در قالب اجرای طرح واکنش سریع برداشته خواهد شد.

جهانی خاطرنشان کرد: در این طرح با ایجاد شبکه همیاران مردمی دولت، از تمامی کاربران جاده‌ای بویژه رانندگان حرفه‌ای که در سطح راه‌های استان تردد می‌کنند دعوت می‌شود در این پویش مردمی حضور یافته و درصورت مواجهه با نواقص جاده‌ای که نیاز به اقدام سریع دارند، با سامانه‌های ارتباطی ۱۴۱ مشکلات مورد نظر را گزارش دهند تا در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به رفع نواقص اقدام لازم توسط ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان ها صورت پذیرد.

وی اظهار داشت: در فاز اول اجرای این طرح، لکه گیری و اصلاح چاله های مخاطره‌ آمیز در جاده‌ها، پاکسازی و شستشوی علائم و تابلوهای ایمنی موجود، پاکسازی اجسام زائد از سطح و شانه راه‌ها، رفع نقص و عیب از تابلوها، علائم و تجهیزات ایمنی موجود، تکمیل علائم در پیچ های تند فاقد علائم کافی، رفع نقص حفاظ های ایمنی آسیب دیده، آشکارسازی موقعیت‌های غیر منتظره و مخاطره آمیز و ایمن‌سازی مخاطرات بالقوه منجر به حادثه یا انسداد جاده ها مورد نظر است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی ابراز امیدواری کرد که با مشارکت عموم مردم بویژه هم استانی های عزیز و رانندگان حرفه‌ای شاهد کاهش حوادث جاده‌ایدر سطح راه‌های استان باشیم.