شناسهٔ خبر: 110318 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم خبر داد:

عملیات اجرایی چهار خطه کردن محور پردیسان- ورجان آغاز شد

کلنگ زنی ورجان قم مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: همزمان با سالروز ولادت حضرت معصومه(س) با حضور استاندار قم و نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی، عملیات اجرایی تعریض و چهارخطه کردن محور پردیسان- ورجان آغاز شد.

به گزارش وزارت راه و شهرسازی (قم)، محمد صادقی اظهار کرد: محور بزرگراهی و جدید قم- کهک، از تپه سلام جاده اراک آغاز می شود و بعد از عبور از عرض رودخانه و  پردیسان به ورجان، کهک و روستای دستگرد ختم می شود.

وی طول محور بزرگراهی جدید قم- کهک را ۲۸ کیلومتر اعلام کرد و افزود: در فاز اول این طرح، با توجه به اولویت مسیر، قطعه پردیسان- ورجان به طول ۱۳ کیلومتر چهار خطه می شود که امروز با حضور استاندار قم و نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی وارد فاز عملیاتی شد.

وی ابراز داشت: با توجه به تردد و شلوغی محور پردیسان- ورجان و تحمیل خسارت جانی و مالی به مردم، چهار خطه کردن این بخش از محور جدید، از اولویت اساسی برخوردار است.

صادقی تصریح کرد: بعد از ارتقای شهر کهک، به شهرستان و با توجه به این که این بخش از استان قم، منطقه هدف گردشگری است، تأمین زیرساخت های حمل و نقلی، جاده ای، دسترس پذیری و تسهیل آمد و شد و ایمنی آن از مأموریت های اصلی این اداره کل است.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان قم تعریض و چهار خطه کردن محور پردیسان- ورجان از مهمترین درخواست ها و  چالش های استان طی دوازده سال گذشته بوده است که اجرای آن همواره با مشکلاتی از قبیل تأمین اعتبار همراه بوده است.

صادقی ابراز داشت: خوشبختانه این پروژه در سفر رییس جمهور به استان مطرح شد و با پیگیری های استاندار قم، در ردیف مصوبات استانی سفر قرار گرفت و اعتبارات لازم به آن تخصیص یافت.

وی با اشاره به این که کل اعتبار مورد نیاز محور بزرگراهی قم- کهک ۶۰۰  میلیارد تومان برآورد می شود در خصوص اعتبار مورد نیاز فاز اول این طرح توضیح داد: اعتبار مورد نیاز فاز اول این پروژه که ۱۳ کیلومتر حدفاصل پردیسان تا میدان ورجان را در بر می گیرد حدود ۲۰۰ میلیارد تومان برآورد می شود.

صادقی افزود: اعتبارات این پروژه با موافقت وزیر راه و شهرسازی و وزارت نفت از محل تهاتر با وزارت نفت تأمین شده و  قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء به عنوان پیمانکار طرح معرفی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در پایان  با بیان این که، طبق قرارداد مدت زمان اجرای این پروژه ۱۸ ماه است افزود: امیدواریم در طول ۱۲ ماه آینده، عملیات چهار خطه شدن مسیر پردیسان- ورجان به طول ۱۳ کیلومتر  به اتمام و بهره برداری برسد.

گفتنی است مسیر موجود پردیسان- ورجان به عنوان مسیر رفت، و مسیر برگشت ورجان- پردیسان به موازات محور جدید احداث خواهد شد.