شناسهٔ خبر: 110321 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری اعلام کرد:

اجرای طرح واکنش سریع راهداری در چهارمحال و بختیاری آغاز شد

طرح طوس مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری از آغاز اجرای طرح واکنش سریع(طوس) در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(چهارمحال و بختیاری) روح‌الله غلامی گفت: همزمان با آغاز دهه کرامت طرح واکنش سریع(طوس) راهداری در محور‌های ارتباطی چهارمحال و بختیاری آغاز می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری افزود: این طرح به منظور ارتقای کیفیت و افزایش سرعت ارائه خدمات راهداری و رفع نیازهای ضروری تامین ایمنی راه‌ها، با هدف افزایش رضایتمندی شهروندان اجرایی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح همه شهروندان و کاربران جاده‌ای می‌توانند مشکلات مرتبط با ایمنی راه‌ها که نیازمند اقدام سریع برای برطرف کردن آن‌ها است را از طریق سامانه و تلفن گویای ۱۴۱ گزارش دهند تا در کم‌ترین زمان ممکن گشت‌های راهداری به محل اعزام و مشکل مرتفع شود.

غلامی تصریح کرد: موضوعات قابل گزارش در مرحله نخست، لکه‌گیری و اصلاح چاله‌های مخاطره‌آمیز در راه‌ها، پاکسازی و شستشوی علایم و تابلو‌های ایمنی موجود، پاکسازی اجسام زاید از سطح و شانه راه‌ها، رفع نقص و عیب از تابلو و علایم و تجهیزات ایمنی موجود، تکمیل علایم در پیچ‌های تند بدون علایم کافی، رفع نقص حفاظ ایمنی آسیب‌دیده و مخاطره‌آمیز، آشکارسازی موقعیت‌های غیرمنتظره و مخاطره‌آمیز و ایمن‌سازی مخاطرات بالقوه منجر به حادثه یا انسداد جاده‌ها، جمع‌آوری لاشه حیوانات در سطح جاده‌ها و ... است.