شناسهٔ خبر: 110322 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

درنخستین روز از دهه کرامت اجرا خواهد شد

طرح سراسری مشارکت همیاران مردمی دولت درحوزه راهداری

خبر مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم اعلام کرد: همزمان با اولین روز ازدهه کرامت، جهت جلب همراهی عمومی درامر ارتقا کیفی راه‌ها، طرح واکنش سریع( طوس) با مشارکت همیاران مردمی دولت درحوزه راهداری اجرایی می شود

به گزارش پایگاه خبری وزرات راه وشهرسازی از استان قم، حسین زنجیرانی فراهانی، مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم ازاجرایی شدن طرح سراسری مشارکت همیاران مردمی دولت درحوزه راهداری خبرداد.
وی درتوضیحی تکمیلی افزود: این طرح به منظور جلب مشارکت و همراهی عمومی در امر ارتقا کیفی راه‌های برونشهری درنخستین روز از دهه کرامت(زادروز حضرت معصومه (س)) و به طور همزمان درسراسر کشور به مرحله اجرا در می آید.
فراهانی اضافه کرد: این برنامه با ایجاد شبکه همیاران مردمی دولت(حوزه راهداری) درقالب طرح واکنش سریع( طوس) اجرایی خواهد شد.
وی تصریح کرد: با ایجاد این شبکه، هموطنان ( بویژه رانندگان حرفه ای) می‌توانند مواردی که نیازمند اقدام سریع درحوزه‌های مرتبط با ایمنی راه‌هاست را توسط سامانه 141 مرکز مدیریت راه‌ها اطلاع رسانی کنند.
مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم اهم موضوعات قابل گزارش درفاز نخست طرح را شامل لکه گیری و اصلاح چاله‌های مخاطره آمیز، پاکسازی و شستشوی تابلو وعلائم ایمنی موجود، پاکسازی اجسام زائد از سطح و حریم راه‌ها و...دانست و ادامه داد:دیگر موضوعات قابل گزارش درراستای اجرای طرح طوس شامل: تعمیر و رفع نقص از علائم و تجهیزات ایمنی، نصب و تکمیل علائم مکفی در پیچ‌های تند، رفع نقص از حفاظ‌های ایمنی مخاطره آمیز، آشکار سازی نقاط حادثه ساز، ایمن سازی مخاطرات بالقوه منجر به حادثه ، یا انسداد جاده‌ها و...می باشند.
حسین زنجیرانی فراهانی درخصوص اهداف اجرایی طرح طوس( طرح واکنش سریع) اظهار داشت: ارتقا کیفی و تسریع درارائه خدمات، اولویت دهی به نیازهای ضروری تامین ایمنی راه‌ها، افزایش رضایتمندی کاربران جاده‌ای، نظارت مردمی درپیشبرد اهداف دولت سیزدهم و... از مهمترین اهداف منظور درطرح است.
وی خاطر نشان ساخت: افزایش آگاهی عمومی و ایجاد انگیزش در صیانت از راه‌ها و کاهش حداکثری سوانح جاده‌ای را باید از مهمترین اهداف این برنامه مشارکتی دانست.
فراهانی در خاتمه یادآور شد: کاربران گرامی، بویژه رانندگان حرفه‌ای، جهت ارائه نظرات و موارد مشهوده، می‌توانند با سامانه 141 مرکز مدیریت راه‌ها، که درتمامی اوقات شبانه روز آماده دریافت و پاسخگویی به مراجعات مردمی می باشد، تماس حاصل نمایند.