شناسهٔ خبر: 110351 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رييس اداره راه وشهرسازی شهرستان تيران و كرون خبر داد:

رصد اراضی مسکونی فاقد ساخت در راستای تامین زمین طرح جهش تولید مسکن شهرستان تیران و کرون

کاشفی اصفهان رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون گفت: در راستای تامین بخشی از اراضی مورد نیاز طرح جهش تولید مسکن این شهرستان، اطلاعات اراضی مسکونی فاقد ساخت با منشا دولتی جهت تعیین تکلیف جمع‌بندی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(اصفهان)؛ سعید کاشفی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون اظهار داشت: در راستای مفاد تبصره ماده ۱۲ قانون جهش تولید مسکن، کارگروهی در این اداره به منظور پایش و نظارت بر حسن اجرای مفاد قراردادهای واگذاری مسکونی تشکیل شد.  

وی اذعان داشت: برخی از اقدامات بعمل آمده در این کارگروه طی بازه زمانی سه ماهه شامل پرونده خوانی مجدد پلاک‌های مسکونی واگذار شده و بازدید میدانی از تمامی اراضی فاقد انتقال سند جهت بررسی وضعیت موجود آن‌ها بوده است.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون ادامه داد: در راستای تعیین تکلیف هر چه سریعتر اراضی دولتی واگذار شده و تامین بخشی از اراضی مورد نیاز طرح جهش تولید مسکن این شهرستان، لیست قرارداد‌های واگذاری که تاکنون اقدام خاصی از سوی واگذار شوندگان به منظور ایفای تعهدات قرادادی مورد نظر صورت نپذیرفته تهیه شد.  

 

وی با بیان اینکه حدود ۲۰۰ پلاک مسکونی فاقد ساخت صرفا در شهر تیران شناسایی شده است عنوان کرد: حدود پنج هزار نفر در طرح‌های حمایتی مسکن در این شهرستان ثبت نام کردند که یکی از راه‌های تامین زمین آن، استفاده از ظرفیت تبصره ذیل ماده ۱۲ قانون جهش تولید مسکن است.  

کاشفی بیان داشت: اراضی فاقد ساخت با سایر کاربری‌ها که دارای منشا دولتی هستند نیز توسط این اداره در حال رصد است و به  محض ابلاغ آیین نامه قانون جهش تولید مسکن موضوع فسخ قراردادها در دستور کار این اداره قرار می‌گیرد.  

وی ابراز اميدواری كرد تا با اجرای کامل این قانون از احتکار زمین و افزایش قیمت آن در این شهرستان تا حدودی جلوگیری شود.