شناسهٔ خبر: 110508 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در نشست مشترک شورای اداری استان اصفهان و شهرستان گلپایگان؛

تامین منابع مالی و تکمیل پروژه.های عمرانی شهرستان گلپایگان تعیین تکلیف شد

شورای اداری استان اصفهان و شهرستان گلپایگان در نشست مشترک شورای اداری استان اصفهان و شهرستان گلپایگان مشکلات توسعه ای این شهرستان مورد بررسی قرار گرفت، تامین منابع مالی پروژه‌ها برنامه ریزی و تکمیل آن‌ها اولویت بندی و زمان بندی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ نشست مشترک شورای اداری استان اصفهان و شهرستان گلپایگان به منظور بررسی و رفع مشکلات مختلف این شهرستان با حضور سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان، علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص موارد مطرح شده در این نشست و مصوبات آن اظهار داشت: در شورای اداری استان اصفهان و شهرستان گلپایگان مصوبات مختلفی در حوزه راه و شهرسازی داشتیم که از جمله مهمترین این مصوبات می‌توان به برنامه ریزی تامین منابع مالی و تکمیل پروژه‌های عمرانی این شهرستان اشاره کرد.  

وی گفت: مباحث و مشکلات راه ارتباطی دهق تا گلپایگان با توجه به مطالبات شهرستان مبنی بر دو بانده شدن این مسیر، به صورت ویژه مورد بررسی قرار گرفت.  

 قاری‌قرآن با اشاره به اینکه طول کل این محور ۷۵ کیلومتر است اذعان داشت: ۲۰ کیلومتر این مسیر در حوزه شهرستان نجف آباد بوده که مطالعات آن انجام شده و مابقی در حوزه گلپایگان است که دارای مشاور منتخب بوده و در فاز مطالعاتی قرار دارد.  

 وی ادامه داد: پس از اتمام مطالعات، اخذ مجوز ماده ۲۳ و ایجاد ردیف بودجه‌ای، این پروژه می‌تواند وارد مرحله اجرا شود. همچنین با توجه به برآورد روز، اجرای باند دوم گلپایگان به دهق حداقل به ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.  

 مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی و زمان تکمیل کمربندی وانشان به طول ۳.۵ کیلومتر توضیح داد: در حال حاضر عملیات راهسازی تا حد اجرای بیس کمربندی وانشان انجام شده و عملیات تکمیل ابنیه فنی آن در دست انجام است و براساس مصوبات این جلسه مقرر شد تا تلاش‌های لازم برای تکمیل این پروژه تا پایان سال جاری بعمل آید.  

قاری‌قرآن با اشاره به مصوبات حوزه مسکن این شهرستان اذعان داشت: مبحث اجرایی طرح نهضت ملی مسکن شهرستان گلپایگان مطرح و بررسی شد.  

وی هدف از برگزاری این جلسات را هم اندیشی، تعامل و همکاری در راستای رفع مشکلات شهرستان عنوان کرد و گفت: ایجاد توسعه پایدار و استفاده از ظرفیت‌های ویژه این شهرستان مستلزم برنامه‌ریزی دقیق و همکاری همه نهادهای ذیربط است.    

وی با اشاره به محدودیت‌ها و چالش‌های موجود در روند پروژه‌های راهسازی مبحث عدم تامین منابع مالی را یکی از دلایل اصلی افزایش مدت اجرای پروژه‌ها بیان کرد و اذعان داشت: اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان در راستای ایمن سازی جاده‌ها و رضایت کاربران راه تمام تلاش خود را به کار بسته است لیکن جهت تسریع در روند پروژه‌ها، عزم جدی نیاز است که این موضوع نیز تعامل و همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی مرتبط را می‌طلبد.