شناسهٔ خبر: 110522 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی استان خبر داد؛

۱۹۶۱۹ نفر در آزمون ورود به حرفه استان اصفهان به رقابت می پردازند

عمار شهیر - اصفهان  سرپرست اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: با توجه به ثبت نام های بعمل آمده در سطح استان اصفهان ۱۹۶۱۹ نفر در آزمون ورود به حرفه تیر و شهریور ۱۴۰۱ به رقابت می‌پردازند.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ عمار شهیر سرپرست اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار داشت: ثبت نام آزمون های ورود به حرفه در ادیبهشت ماه سال جاری برگزار شد که تعداد ۱۹ هزار و ۶۱۹ نفر در استان اصفهان برای دریافت پروانه اشتغال به کار اقدام به ثبت نام کردند.  

 وی افزود: از این تعداد ۱۹ هزار و ۱۴۰ نفر متقاضی شرکت در آزمون رشته های مهندسی مندرج در قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان شامل رشته‌های معماری (نظارت، طراحی و اجرا)، عمران صلاحیت‌های(نظارت، محاسبات، اجرا، طرح و اجرای گود، پی و سازه نگهبان و ارزیابی، طرح و اجرای بهسازی)، تاسیسات‌ مکانیکی (نظارت، طراحی و اجرا)،   تاسیسات‌ برقی (نظارت، طراحی و اجرا)، شهرسازی، نقشه‌برداری و ترافیک بودند.  

 سرپرست اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان ادامه داد: در این استان ۹۷ نفر برای رشته‌های کاردانی شامل معماری، عمران، شهرسازی، نقشه‌برداری، تاسیسات‌ مکانیکی و تاسیسات‌ برقی، ۲۷۱ نفر برای آزمون تعیین صلاحیت معماران تجربی و ۱۱۱ نفر نیز برای آزمون صلاحیت کارشناس ماده ۲۷ ثبت نام کردند.  

وی اذعان داشت: داشتن حداقل مدرک کارشناسی در یکی از هفت رشته معماری، شهرسازی، ترافیک، عمران، تاسیسات مکانیکی، تاسیسات برقی و نقشه‌برداری از شروط ورود به این آزمون است همچنین متقاضیانی که در آزمون ورود به حرفه مهندسی شرکت می‌کنند حتما باید سه سال از مدرک کارشناسی آنها گذشته باشد.  

 شهیر خاطرنشان کرد: در استان اصفهان آزمون رشته معماری (طراحی) پنجشنبه ۲۳ تیرماه با حضور یکهزار و ۹۹۴ متقاضی و آزمون‌های تستی سایر رشته‌ها روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه  ۱۶، ۱۷ و ۱۸ شهریورماه ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.