شناسهٔ خبر: 110564 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رییس مرکز مدیریت اطلاعات راه ها و حمل و نقل جاده‌ای استان:

بیش از ۳میلیون و ۶۹۰هزار دستگاه وسیله نقلیه در راه های استان قزوین تردد کردند

تردد خودروها رییس مرکز مدیریت اطلاعات راه ها و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین از ثبت تردد ۳میلیون و  ۶۹۰هزار و ۳۸۶دستگاه وسیله نقلیه طی ایام تعطیلات سالگرد رحلت امام خمینی(ره) در راه‌های این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(راهداری قزوین)، امیرحسین پورهاشمی گفت: براساس آمار به دست آمده از دستگاه های ترددشمار مرکز مدیریت راه ها از ۱۳ تا ۱۵ خرداد امسال ۳میلیون و ۶۹۰هزار و ۳۸۶ دستگاه خودرو در راه های استان قزوین عبور و مرور داشته اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشدی ۱۴۲درصدی داشته است.

وی اضافه کرد: بیشترین تردد ثبت شده در این ایام مربوط به آزادراه قزوین- کرج با ۴۶۲هزار و ۱۱۴ وسیله نقلیه بوده و آزادراه های قزوین –زنجان و قزوین-رشت در رتبه های دوم وسوم قرار دارند.

پورهاشمی، سهم تردد خودروهای سنگین از کل تردد جاده ای را ۱۳.۹درصد و میانگین سرعت وسایل نقلیه را نیز ۸۲.۸ کیلومتر عنوان کرد.

رییس مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین افزود:در حال حاضر ۶۳دستگاه ترددشمار، ۴۰دوربین ثبت تخلف و ۲۹دستگاه دوربین نظارت تصویری وضعیت تردد در جاده ها را رصد و ثبت می‌کنند.

استان قزوین دارای ۶هزار و ۷۰۵کیلومتر هزار و ۳۷۲کیلومتر راه اصلی و شریانی و ۵هزار کیلومتر راه روستایی است.