شناسهٔ خبر: 110589 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

عضو هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن:‌

اجرای طرح نهضت ملی مسکن در یزد کیفیت خوبی دارد

بازدید دکتر بلوردی عضو هیئت مدیره سازمان ملی زمین و مسکن از پروژه های یزد.JPG در سفر اخیر عضو هیئت مدیره سازمان ملی زمین و مسکن به استان یزد از ۴۶٠٠ واحد پروژه های طرح نهضت ملی مسکن شهر یزد بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبر وزارت راه و شهرسازی(یزد)،بلوردی عضو هیئت مدیره سازمان ملی زمین و مسکن در بازدیدی که از پروژه های طرح نهضت ملی مسکن داشت ضمن ابراز رضایت،پیشرفت فیزیکی این پروژه ها را ٣٠ درصد اعلام کرد.

 عضو هیئت مدیره سازمان ملی زمین و مسکن در ادامه این بازدید خاطر نشان کرد: استان یزد در ۶ فاز ثبت نامی طرح نهضت ملی مسکن، بالغ بر ١٠٨ هزار متقاضی ثبت نام کرده اند که از این تعداد، ۴٧۵٠٠ متقاضی حائز شرایط لازم هستند که از آن مجموع در شهر یزد ٣١۵٠٠ متقاضی واجد شرایط شناخته شده و عملیات اجرایی بالغ بر ۴۶٠٠ در حال انجام بوده که خوشبختانه از پیشرفت فیزیکی متوسط ٣٠ درصد برخوردار است.

 این مقام مسئول یادآوری کرد: استان یزد در این طرح ملی پیشتاز بوده و اولین پروژه طرح ملی مسکن در سطح کشور، در شهر یزد اوایل سال گذشته افتتاح و تحویل متقاضیان شد. امیدواریم  ٣٧۴ واحد طی ماه آتی تحویل متقاضیان شود.

بلوردی کیفیت ساخت و سازها را خوب ارزیابی کرد و گفت: خوشبختانه پروژه های طرح نهضت ملی شهر یزد از کیفیت خوبی برخوردار است و تمام مسائل و شرایط ایمن سازی در آن رعایت شده است.

 وی به وجود برخی مشکلات تامین زمین در شهرهای یزد و میبد اشاره کرد و افزود: در بحث تامین اراضی سعی بر استفاده کامل از اراضی مستعد داخل محدوده شهر بوده و تامین زمین شهر یزد برای ٢۵ هزار متقاضی در انتظار طرح مجدد در شورای عالی شهرسازی و معماری کشور و اخذ تصمیم است.