شناسهٔ خبر: 110643 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اعلام کرد:

تامین اراضی ۸۶ هزار واحد نهضت ملی تحت مسئولیت بنیاد با کاربری مسکونی/اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن به ۶۵ هزار واحد رسید

حمید رضا سهرابی معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از اجرای ۶۵ هزار واحد مسکونی شهری نهضت ملی مسکن تحت مسئولیت بنیاد خبر داد.

حمیدرضا سهرابی معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از آغاز عملیات اجرایی ۶۵ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن تحت مسئولیت بنیاد خبر داد و گفت: هم‌اکنون ۱۹۱ هزار واحد زمین به بنیاد مسکن معرفی شده است که از این میزان اراضی، زمین حدود ۸۶ هزار واحد کاربری مسکونی دارد و مابقی اراضی در حال الحاق به محدوده و رفع موانع برای تبدیل به کاربری مسکونی است.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: عملیات اجرایی حدود ۶۵ هزار واحد شهری تحت‌مسئولیت بنیاد آغاز شده است و این تعداد واحد به تناوب در حال معرفی به پروژه‌ها هستند.

سهرابی توضیح داد: جایی که زمین با کاربری مسکونی تامین شده است متقاضیان به پروژه‌ها معرفی و واریز وجه آنها انجام شده است. متقاضیان واریز وجه شده معرفی شده به بنیاد مسکن حدود ۶۶ هزار نفر هستند که برای حدود ۶۵ هزار نفر مراحل تخصیص به پروژه در حال انجام است.

تسریع در پرداخت تسهیلات نهضت ملی با قبول سندهای دفترچه‌ای

وی یکی از مشکلات موجود در راه اجرای طرح نهضت ملی مسکن را بی‌توجهی دفترخانه‌ها به مصوبه شورای مسکن در خصوص پذیرش اسناد دفترچه‌ای برای قرارداد مشارکت مدنی عنوان کرد و افزود: طبق مصوبه شورای‌عالی مسکن، دفترخانه‌ها باید برگه واگذاری و یا سند دفترچه‌ای را بپذیرند که البته دفترخانه‌ها این موارد را نمی‌پذیرند و تنها اسناد تک‌برگ امکان بهره‌مندی از قرارداد مشارکت مدنی را دارند.

معاون بنیاد مسکن ادامه داد: هم‌اکنون حدود ۴۵ هزار نفر به بانک برای دریافت تسهیلات معرفی شدند که بانک تنها با حدود ۲۳ هزار نفر قرارداد منعقد کرده است. اگر این مانع برطرف شود در پیشرفت پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن تحولی اساسی در تعداد ایجاد خواهد کرد.

سهرابی همچنین درخصوص ساخت مدارس، مراکز بهداشت و مواردی از این دست در همکاری با خیرین اعلام کرد: در معدود پروژه‌هایی که بزرگ است معمولا بنیاد مسکن در خصوص تامین زیرساخت‌ها از جمله ساخت مدارس پیشقدم می‌شود اما این موارد نه وظیفه بنیاد مسکن و نه در رسالت بنیاد است. اما در روستاها بنا به صلاحدید و به شکل محدود بنیاد مسکن اقدام می‌کند.