شناسهٔ خبر: 110775 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مشاور عالی وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران ؛

تمامی ابنیه، ساختمان‌ها، راه‌ها و مجموعه تشکیلات وزارت راه و شهرسازی به نام مبارک شهدا مزین می‌شود

سفر مشاور وزیر آقای مردانیان به لرستان مشاور عالی وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران گفت: تمامی ابنیه، ساختمان‌ها، راه‌ها و مجموعه تشکیلات وزارت راه و شهرسازی به نام مبارک شهدا مزین می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حمید مردانیان روز چهارشنبه در نخستین همایش تجلیل از خانواده های شهدا و ایثارگران منتسب به وزارت راه و شهرسازی که در سالن اجتماعات علامه طباطبایی  خرم‌آباد برگزار شد، اظهار کرد: مدیون خون حاج قاسم سلیمانی و دیگر شهدای والامقام هستیم بنابراین باید با چشم دل و معرفت به زیارت شهیدان رفت.

وی با اشاره به اینکه باید دلها را در برابر شهدا و ایثارگران صیقل داد همچنین به مشکلات مردم گوش کرد و برای برطرف کردن آنها تلاش جهادی و مستمر داشت، ادامه داد: در این موقعیت حساس کشور، دشمنان نظام سعی می‌کنند در فضای مجازی جایگاه جلاد و شهید را تغییر دهند که باید مراقب باشیم.

مردانیان بیان کرد: شهید و خانواده شهدا از جایگاه والایی برخوردار هستند که باید برای گره‌گشایی مشکلات خانواده ایثارگران تلاش کنیم تا در قیامت سربلند باشیم.

وی با بیان اینکه ردیف بودجه و مالی تبدیل وضعیت تاکنون پشتیبانی نشده است، گفت: درصدد هستیم با نامه‌نگاری و جلسات مستمر و استناد به قانون مجلس شورای اسلامی این موضوع تعیین تکلیف شود.

مردانیان با بیان اینکه در وزارت راه حدود ۱۱ هزار ایثارگر دارد که با تبدیل وضعیت استخدامی این جامعه بزرگتر خواهد شد، خاطرنشان کرد: در خصوص تبدیل وضعیت ایثارگران یک سری موانع قانونی وجود دارد که در زمان خود باید حل شود، در حوزه راهداری و حمل‌ونقل با مطالبات بسیاری در این زمینه مواجه هستیم.

مشاور عالی وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران با بیان اینکه ردیف بودجه و مالی تبدیل وضعیت تاکنون پشتیبانی نشده است، افزود: درصدد هستیم با نامه‌نگاری و جلسات مستمر و  استناد به قانون مجلس شورای اسلامی این موضوع تعیین تکلیف شود.
مردانیان بیان داشت: در برخی مناطق قانون تبدیل وضعیت ایثارگران تا ۸۰ درصد محقق شده و در برخی مناطق این قانون کند پیش می‌رود.

مشاور عالی وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران در خصوص مسکن ایثارگران نیز از انعقاد تفاهم‌نامه با ستاد نیروهای کل مسلح و وزارت راه نسبت به تامین ۵۰ هزار مسکن رزمندگان معسر خبر داد و اظهار کرد: یکی از اهداف سفر به استان‌ها، بازدید میدانی از طرح‌های توسعه‌ای مناسب‌سازی معابر برای معلولان بر اساس قوانین است و اینکه آمار ارائه شده از سوی مسوولان با واقعیت بیرونی چه میزان هم پوشانی دارد.

وی  هدف از  سفرش به لرستان را عملیاتی کردن ‌ظرفیت‌سازی گام دوم مد نظری مقام معظم رهبری در مجموعه وزارت و راه ‌وشهرسازی و ابلاغیه دوازده‌گانه ایشان در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه برشمرد.

مردانیان با اشاره به جلسه‌ای که با مدیران ارشد مجموعه راه و شهرسازی لرستان برگزار شد، گفت: با توجه به جلسه بسیار مهمی که با این همکاران داشتیم از جمله مصوباتی که با تمامی آرا به تصویب رسید نامگذاری تمامی ابنیه، ساختمان‌ها، راه‌ها و مجموعه تشکیلات وزارت راه و شهرسازی به نام مبارک شهدا بود که باید در تمام ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی نام مقدس شهدا بر تارک ساختمان‌ها بدرخشید.