شناسهٔ خبر: 111008 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل راهداری استان خبر داد :

صدور۴۰۲ فقره کارت هوشمند رانندگان و ناوگان در مازندران

مازندران- معاون حمل و نقل معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران از صدور ۴۰۲ فقره کارت هوشمند رانندگان و ناوگان حمل و نقل عمومی بار و مسافر از ابتدای سال تاکنون در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی از مازندران،  ابوالفضل صفری اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون ۲۵۹فقره کارت هوشمند ویژه رانندگان و ناوگان باری و۱۴۳ فقره کارت هوشمند نیز مربوط به رانندگان و ناوگان بخش مسافری صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف اجرایی‌کردن کارت هوشمند، متمایزکردن رانندگان حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای است، افزود: کارت هوشمند برای رانندگان ناوگان باری و مسافری به عنوان مدرک شناسایی و مجوز فعالیت رانندگان در بخش حمل ونقل جاده‌ای محسوب می‌شود.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران خاطرنشان کرد: در حال حاضر۲۴ هزار و ۸۳۲ نفر راننده باری و مسافری و همچنین ۲۴هزار و ۴۲۰ دستگاه ناوگان باری و مسافری، در بخش حمل و نقل عمومی جاده‌ای تحت پوشش این اداره کل فعالیت می‌کنند.

وی تصریح کرد : یکی از مزیت های مهم و کاربردی کارت هوشمند استفاده از بیمه تامین اجتماعی برای رانندگان می باشد.

 صفری کارت هوشمند راننده را کارتی با ضریب امنیت مطلوب دانست و اظهار داشت : امکان شناسایی کامل رانندگان، تمایز رانندگان فعال از رانندگان غیرفعال، ممانعت از صدور کارت های جعلی، گردش کار تقلبی و در نهایت ثبت تخلفات رانندگان  از دیگر مزایای کارت هوشمند می باشد.