شناسهٔ خبر: 111063 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان خبر داد ؛

نقطه حادثه خیز "پیچ گاوکش" نورآباد رفع شد

راهسازی لرستان.jpg مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: نقطه حادثه خیز موسوم به " پیچ گاوکش" به طول سه کیلومتر واقع در محور خرم آباد – نورآباد اصلاح و رفع شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ، وحید کرم الهی در این خصوص گفت ؛ محور خرم آباد - نورآباد ۸۱ کیلومتر طول دارد و کار چهاربانده کردن آن در قالب سه قطعه اجرایی شده است.

وی اظهار داشت: قطعه اول به طول ۳۷ کیلومتر از خرم آباد تا پلیس راه الشتر طی سال های قبل احداث  و بهره برداری شده است و قطعه دوم از پلیس راه تا فیرزوآباد ۱۹ کیلومتر طول دارد.
وی با بیان اینکه از این قطعه نیز ۱۰ کیلومتر چهارخطه و بهره برداری شده است ادامه داد: از مجموع ۹ کیلومتر باقی مانده نیز ۵.۵ کیلومتر در مرحله آسفالت است که تا شهریور امسال تکمیل می شود و ۲.۵ کیلومتر نیز در محدوده پلیس راه تا پل دوآب در حال انجام عملیات اجرایی است.
کرم الهی گفت: قطعه سوم مسیر نیز از فیروزآباد تا نورآباد ۲۶ کیلومتر طول دارد که ۱۴ کیلومتر آن سال های قبل چهارخطه شده است،  از۱۲ کیلومترباقی مانده هشت کیلومتر در مرحله آسفالت است و امروز سه کیلومتر آن در محدوده روستا و پیچ حادثه خیز گاوکش تکمیل و بهره برداری شد.
وی همچنین اضافه کرد: هزینه پیمانکاران اجرای این طرح  در قالب ۲ قرارداد ۱۵۰ میلیارد تومان است که ۷۰ میلیارد تومان برای طرح های زیرساختی و مابقی آسفالت مربوط به آسفالت مسیر است.
وی گفت: پیشرفت کلی طرح چهارخطه کردن جاده خرم آباد – نورآباد  حدود ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با تداوم روند کنونی، تا پایان هفته دولت به بیش از ۹۰ می رسد.
به گفته کرم الهی این طرح در صورت تامین اعتبار تا پایان سال مالی ۱۴۰۱ بهره برداری می شود چراکه هزینه به روز احداث و وبهره برداری یک کیلومتر راه در این منطقه حدود ۹ میلیارد تومان برآورد شده است.