شناسهٔ خبر: 111064 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی ۲ماهه سالجاری تاکنون؛

جابه جایی بیش از یک میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل جاده ای کرمانشاه

فریبرزکرمی - مدیرکل راهداری کرمانشاه مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: از ابتدای سالجاری تا کنون بیش از ۱ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه جابه جا شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (راهداری و حمل و نقل جاده ای کرمانشاه)  فریبرز کرمی گفت: تناژ جابجایی کالا توسط ناوگان حمل و نقل جاده ای استان طی دو ماهه سالجاری ۱ میلیون ۴۶۴ هزار تن است نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸ درصد افزایش یافته است.

وی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری ۷۵ هزار و ۸۰۰ فقره حواله و ۸۸ هزار بارنامه صادر شده است و صدور بارنامه الکترونیکی بمنظور امنیت جابجایی حمل و نقل کالا، بهبود استانداردهای حمل بار، افزایش ایمنی و کاهش تلفات جاده‌ای، برقراری عدالت توزیع بار در ایجاد سامانه بارنامه برخط و یا همان الکترونیکی شدن صدور بارنامه به عنوان یک تحول در حوزه حمل و نقل جاده ای در حال انجام است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه تصریح کرد: بیشترین حمل کالا با تناژ بیش از ۹۰۸ هزار تن مربوط به شهرستان کرمانشاه و سیمان با تناژ ۳۳۴ هزار و ۸۹۸ تن بیشترین کالای جابجا شده است.

کرمی گفت: سیمان(کیسه ای و فله ای)، کلینگر، اوره، پلی اتیلن، ذرت دامی، سنگ سنگبری، گازوئیل، مازوت و هیدروکربن ده کالای عمده حمل شده در سطح استان کرمانشاه بوده است.

وی عنوان کرد: در استان کرمانشاه ۱۹هزار و ۸۹۰ راننده کامیون حمل و نقل کالا و ۵۹۷ راننده ناوگان وانت باری در حوزه حمل و نقل کالا فعالیت دارند.

وی در پایان افزود: تعداد کل ناوگان کامیون حمل و نقل کالای برون شهری ۱۳ هزار و ۳۱۰ خودرو و تعداد ناوگان وانت باری فعال در سطح استان را ۲۰هزار و ۶۸۵ خودرو است.

انتهای پیام/