شناسهٔ خبر: 111134 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت؛

شناسایی ۷۰ درصد زمین ۴میلیون مسکن نهضت ملی/حدود ۱۷ هزار میلیاردتومان به حساب سازندگان طرح نهضت ملی مسکن پرداخت شد

روند ساخت پروژه ۵۰۴ واحدی نهضت ملی مسکن در شهر شهریار انعقاد تسهیلات خودمالکی نهضت ملی بیش از ۲۲ هزار واحد، شناسایی ۷۰ درصد زمین ۴میلیون مسکن نهضت ملی، برنامه‌ریزی برای بهره‌برداری از ۱۵ هزار واحد نوسازی شده در هفته دولت، بخشی از مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

شناسایی ۷۰ درصد زمین ۴میلیون مسکن نهضت ملی

رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم آغاز ساخت ۱۵ هزار و ۴۸۰ واحد نهضت ملی مسکن در چیتگر و در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه تاکنون ۷۰ درصد زمین ۴ میلیون مسکن نهضت ملی شناسایی شده است اظهار کرد: امروز یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد نهضت مسکن ملی آماده بارگذاری است.

اراضی یک میلیون و ۳۸۴ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن آماده بارگذاری است

معاون مسکن و ساختمان ضمن اعلام تامین اراضی یک میلیون و ۳۸۴ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن از در حال ساخت و اجرا بودن یک میلیون و ۳۵۰ هزار واحد خبر داد.

عملیات اجرایی ساخت ۱۵ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در چیتگر آغاز شد

کلنگ پروژه ۱۵ هزار واحد مسکونی طرح نهصت ملی مسکن در مجموعه چیتگر که یکی از بزرگترین پروژه‌های این طرح محسوب می‌شود، به زمین زده شد.

برنامه‌ریزی برای بهره‌برداری از ۱۵ هزار واحد نوسازی شده در هفته دولت

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اعلام اینکه نوسازی و ساخت ۵۲ هزار واحد بالغ بر ۱۰ هزار و ۷۴۱ پروژه در محدوده‌های مصوب بافت‌های فرسوده تحت حمایت شرکت قرار دارد، گفت: در برنامه است تا ۱۵ هزار واحد در دست نوسازی در بافت فرسوده در هفته دولت به بهره‌برداری برسد.

جزئیات آماری پالایش اولیه طرح نهضت ملی مسکن در ۳۱ استان اعلام شد

جزئیات آماری پالایش اولیه طرح نهضت ملی مسکن در ۳۱ استان اعلام شد که آمارها حاکی است که بیشترین ثبت‌نام و احراز شرایط اولیه در استان تهران و کمترین آنها نیز مربوط به شرق سمنان است.

شناسایی ۳۷ هزار هکتار زمین در حریم شهرها

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: مجموعا با تلاش‌ها و فعالیت‌های انجام شده، ‌ برای دو میلیون و ۷۰۰ هزار واحد مسکونی در اراضی متعلق به سازمان ملی زمین و مسکن و شهرهای جدید زمین تامین شده که در مرحله نهایی الحاق یا تغییر کاربری هستند.

تکمیل ورزشگاه شهرکرد با سفر هیات دولت تسریع شد

مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی با اعلام اینکه ورزشگاه ۵ هزار نفری شهرکرد ۱۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد گفت: ورزشگاه شهرکرد با ۴۰۰ میلیاردتومان اعتبار تکمیل می‌شود.

حدود ۱۷ هزار میلیاردتومان به حساب سازندگان طرح نهضت ملی مسکن پرداخت شد

مدیرعامل بانک‌مسکن گفت: در طرح نهضت ملی مسکن در مجموع ۱۷ هزار و۵۰۰ میلیارد تومان به حساب سازندگان واریز شده است که از این میزان ۹ هزار میلیارد تومان از محل آورده متقاضیان و ۸ هزار و ۵۰۰ میلیاردتومان از محل تسهیلات است.

تامین اراضی ۸۶ هزار واحد نهضت ملی تحت مسئولیت بنیاد با کاربری مسکونی

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از اجرای ۶۵ هزار واحد مسکونی شهری نهضت ملی مسکن تحت مسئولیت بنیاد خبر داد.

جزییات شیوه اعتراض به رد درخواست متقاضیان در طرح نهضت ملی مسکن

معاونت مسکن و ساختمان شیوه اعتراض متقاضیان به رد درخواست در طرح نهضت ملی مسکن را اعلام کرد.

بر این اساس، چنانچه فرم «ج» متقاضی به اشتباه قرمز اعلام شده و وضعیت متقاضی رد درخواست شده باشد، متقاضی باید به منظور رفع آن مشکل دو اقدام را انجام بدهد.

نخست_ برخی متقاضیان ثبت­‌نام در طرح اقدام ملی مسکن به علت ثبت‌­نام‌­های اولیه برای مسکن و زمین در گذشته، به رغم اینکه از امتیازات بهره‌­مند نشده‌اند اما فرم (ج) آنها قرمز اعلام شده و وضعیتشان رد درخواست شده، این افراد به منظور رفع این مشکل باید در زمانی که برای اعتراض در سامانه در نظر گرفته شده بود، اعتراض خود را در سامانه طرح اقدام ملی مسکن(قسمت مشاهده و پیگیری درخواست) ثبت کرده و برای سبز شدن فرم (ج) و سایقه خود به اداره کل راه و شهرسازی استانی که ثبت‌نام را انجام دادند، مراجعه می­‌کردند.

دوم_ همچنین چنانچه وضعیت متقاضی غیر از رد درخواست باشد، جهت سبز کردن استعلامات خود باید به اداره کل راه و شهرسازی استان مراجعه و جهت سبز کردن استعلام فرم(ج) خود اقدام کند.

نمودار تاثیر مصوبات ستاد کرونا در خصوص سقف افزایش اجاره بها

مصوبات دولت در خصوص ساماندهی بازار اجاره و موافقت با افزایش سقف ۲۵ درصدی اجاره بها در تهران، ۲۰ درصدی در سایرکلانشهرها و ۱۵ درصدی در سایر شهرها حکایت از تاثیر این مصوبات بر بازار واقعی اجاره مسکن دارد.

انعقاد تسهیلات خودمالکی نهضت ملی بیش از ۲۲ هزار واحد

عضو هیات‌مدیره بانک مسکن از انعقاد قرارداد خودمالکی ۲۲ هزار و ۷۲۰ واحد به مبلغ ۷ هزار میلیاردتومان خبر داد.

دستگاه‌های دولتی در اجرای ماده ۱۰ قانون جهش مسکن همکاری کنند

عضو هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به شناسایی ۷ هزار هکتار از اراضی مازاد در اختیار سایر دستگاه‌های دولتی ‌گفت: درخواست خود را برای انتقال سند این اراضی مطرح کرده‌ایم اما تنها ۴ درصد از این زمین‌ها برای طرح نهضت ملی مسکن واگذار شده است.

۵۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده در دست ساخت است

وزیر راه و شهرسازی گفت: ۱۵ درصد از طرح نهضت ملی مسکن در بافت‌های فرسوده دیده شده و امروز هم ۵۰ هزار واحد مسکونی در حوزه بافت‌های فرسوده در دست اجرا داریم.