شناسهٔ خبر: 111231 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تملک و آزاد سازی ۶ هزار متر از اراضی واقع در مسیر پروژه تقاطع غیر همسطح مهریان

تملک اراضی-کهگیلویه وبویراحمد مدیرکل راه و شهرسازی کهگیویه وبویراحمد از تملک و آزادسازی ۶ هزار متر از باغات واقع شده در مسیر پروژه تقاطع غیر همسطح مهریان خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کهگیلویه وبویراحمد)،مدیرکل راه و شهرسازی گفت: طی برنامه ای با حضور نیروی انتظامی ، قوه قضایی و یگانه حفاظت اراضی راه و شهرسازی تملک و آزادسازی ۶ هزار متر از باغات واقع شد در مسیر پروژه تقاطع غیر همسطح مهریان  انجام شد.

محمد راستا افزود : با تلاش‌های مستمر مجموعه راه و شهرسازی  و ارائه طرح‌های ویژه به صاحبان املاک معارض، توافقاتی صورت پذیرفته است که در مواردی معارضین درخواست قیمت بالاتر از قیمت کارشناسی برای ملک خود داشتند واین موضوع باعث متوقف شدن پروژه شده بود.
راستا در ادامه گفت: در سال‌های گذشته مراحل قانونی تملک اراضی ، مراجعه به کارشناسان رسمی دادگستری وقیمت‌گذاری این اراضی توسط راه و شهرسازی  صورت گرفته بود ، ولی بعضی از مالکین نسبت به قیمت کارشناسی  اعتراض داشتند که بعد از ان طبق ماده ۹ قانون تملک اراضی برای اجرای طرح‌های عمرانی دولتی با اخذ مجوز از بالاترین مقام وزارت راه و شهرسازی اقدام به مجوز برای تخریب این اراضی را گرفت.
وی تصریح کرد:  به منظور و در راستای گره گشایی از پروژه زیر گذره غیرهمسطح  مهریان و فراهم آوردن  ادامه روند  عملیات اجرایی، با همراهی هیئتی از دادگستری ،نیرو انتظامی پیرامون تعامل در جهت تملک و آزادسازی بخشی از باغات معارضین،ازاد سازی و تملک در ۶ هزارمتر از باغات صورت گرفت، که جادارد از همکاری این عزیزان کمال تقدیر و تشکر را داشته باشم .
وی ابراز داشت: یکی از عوامل کُندی پروژه های بزرگ وجود معارضین اعم از زیرساخت های تاسیساتی یا اراضی تحت تملک شخصیت های حقیقی و حقوقی است که همین معضل دامنگیر این پروژه در دست احداث نیز گردیده و امیدواریم با همراهی دولت و مردم بتوانیم در راستای آزادسازی و تملک اراضی مورد نیاز اقدامات خوبی انجام دهیم.
این مسئول ادامه داد: راه و شهرسازی  به جهت آنکه  تکمیل زیر گذر غیر همسطح مهریان یکی از پروژه های اولویت دار اداره است، با پرداخت پول زمین های تملک شده معارضین و آزادسازی صورت گرفته  بخشی از ارضی  و تحویل آن به پیمانکار، مقدمات ادامه عملیات اجرایی پروژه را مهیا کرد.
محمد راستا با اشاره به اینکه وجود معارضین این پروژه باعث شده بود که پیشرفت فیزیکی پروژه کنده  و توقف و تعطیلی در پروژه ایجاد شود،گفت: طی برنامه و با هماهنگی دادستان استان عملیات تخریب باغاتی که در این محور قرار دارد انجام گرفت که با انجام این عملیات انشالله پروژه پیشرفت فیزیکی خوب و مطلوب به خود خواهد گرفت .
مدیرکل راه و شهرسازی  تصریح کرد: به دلیل حادثه خیز بودن این محور ،اجرای این طرح موجب تسهیل در تردد وسایل نقلیه، کاهش ترافیک خواهد، شد به همین دلیل، راه و شهرسازی تمام  توان خود را به کار بسته تا با توافق، تملک و تخریب, ادامه روند عملیات اجرایی پروژه را آغاز نماید.
راستا در اخر خاطرنشان کرد :لازم به ذکر است پروژه تقاطع غیر همسطح مهریان با برآورد اولیه ۷۲ میلیارد تومان از ابتدای سال ۱۳۹۹ توسط پیمانکار در حال اجراست، این پروژه در واقع دارای معارضین حقیقی و حقوقی زیادی بوده که دراین خصوص،حدود ۵۰ میلیارد تومان اراضی واقع در بستر و حریم این مسیر نیاز به تملک داشتند که این کار توسط اداره کل راه و شهرسازی استان انجام گرفته و پرداخت هزینه اراضی در حال اجرا است که ان شالله با تملک این اراضی پروژ روند فعالیت خود را از سرخواهد گرفت.