شناسهٔ خبر: 111312 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل بانک مسکن:

بیش از ۲۹۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن به بانک مسکن معرفی شد/ سایر بانک‌ها در ارایه تسهیلات به بخش مسکن همکاری بیشتری داشته باشند

محمود شایان مدیرعامل بانک مسکن با اعلام اینکه بیش از ۲۹۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن برای دریافت تسهیلات به آن بانک معرفی شدند از انعقاد قرارداد ۹۱ هزار واحد به مبلغ ۳۱ هزار میلیاردتومان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمود شایان مدیرعامل بانک مسکن امروز ۲۹ خردادماه در نشست با مدیران کل راه و شهرسازی استان‌ها که به ریاست وزیر راه و شهرسازی در ساختمان دادمان برگزار شد به ارایه آماری از ارایه تسهیلات به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن توسط آن بانک پرداخت.

مدیرعامل بانک مسکن با اشاره به اینکه بیش از ۵۰۷ هزار نفر نزد بانک مسکن افتتاح حساب کردند، اعلام کرد: بیش از ۲۹۰ هزار نفر برای انعقاد قرارداد و دریافت تسهیلات به بانک مسکن معرفی شدند که انعقاد قرارداد آنها در حال انجام است.

شایان ادامه داد: از تعداد متقاضیان معرفی شده به بانک با ۹۱ هزار واحد عقد قرارداد شده است که میزان تسهیلات این قراردادها ۳۱ هزار میلیاردتومان است.

وی تاکید کرد: چنانچه معرفی متقاضیان به همین روال به بانک مسکن ادامه پیدا کند عملا تنها بانک مسکن است که به اجرای طرح نهضت ملی مسکن و مصوبه شورای پول و اعتبار عمل کرده است. در حالیکه طبق مصوبه شورای پول و اعتبار و ابلاغ بانک مرکزی ۲۶ بانک و موسسه اعتباری موظف هستند تا در اجرای طرح نهضت ملی مسکن به ارایه تسهیلات بپردازند. طبق ابلاغیه بانک مرکزی تمامی بانک‌ها باید ۲۰ درصد از منابع خود را به بخش مسکن و اجرای طرح نهضت ملی مسکن تخصیص بدهند.

مدیرعامل بانک مسکن پیشنهاد کرد تا مدیران کل راه و شهرسازی به منظور مشارکت سایر بانک‌ها در اجرای طرح نهضت ملی مسکن حتما جلساتی را با استانداران و شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و خصوصی استفاده کنند.