شناسهٔ خبر: 11138 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران مطرح کرد:

اعلام زمان تکمیل کریدور شمال - جنوب کشور / بهره‌برداری از محور ریلی اراک به سمت بروجرد و قم

مصاحبه وزیر راه و شهر سازی در سفر  استان مرکزی وزیر راه و شهرسازی در جریان سفر به استان مرکزی و افتتاح قطعه دوم بزرگراه ساوه- بویین زهرا تکمیل این کریدور شمال جنوب کشور را تا اواسط سال آینده اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی امروز پنجشنبه ۵- شهریورماه - در حاشیه افتتاح باند دوم محور ساوه- بویین زهرا با حضور در جمع خبرنگاران گفت: همزمان با هفته دولت در سراسر کشور طرح‌های مهمی در حوزه‌های حمل و نقل ریلی، هوایی، جاده‌ای، دریایی و همچنین مسکن و شهرسازی افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: در همین راستا در استان مرکزی پروژه‌هایی در حوزه ریلی مانند دوخطه‌کردن محور ریلی اراک به سمت بروجرد و قم به بهره‌برداری می‌رسد.

آخوندی افزود: همچنین پروژه‌هایی در حوزه مسکن‌مهر، بزرگراهی و سیستم روشنایی باند فرودگاه اراک به بهره‌برداری می‌رسد که در مجموع میزان سرمایه‌گذاری پروژه‌های عمرانی قابل افتتاح در استان مرکزی حدود ۶ هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال است.

وی با اشاره به افتتاح باند دوم بزرگراه ساوه- بویین زهرا گفت: در حال حاضر محور قزوین- بویین زهرا به طول ۶۰ کیلومتر زیر بار ترافیک قرار دارد که در ادامه این پروژه از بویین زهرا به سمت ساوه و در امتداد از ساوه به سمت سلفچگان کریدور شمال جنوب کشور را بدون انتقال ترافیک به سمت تهران و البرز ایجاد می‌کند.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه کریدور مذکور از کریدورهای بسیار مهم در محور شمال جنوب کشور است، ادامه داد: امروز ۲۸ کیلومتر از محور ساوه-بویین زهرا حدفاصل نوبران تا ساوه به بهره برداری رسید که ۱۴ کیلومتر باقیمانده این محور که به آزادراه ساوه- تهران متصل می‌شود تا پایان امسال به بهره برداری می رسد. همچنین بر اساس برنامه ریزی انجام شده ۳۵ کیلومتر از محور بویین زهرا- ساوه که در استان قزوین قرار دارد تا اواسط سال ۹۵ به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محور ساوه- بویین زهرا- قزوین به طول ۱۴۰ کیلومتر که یکی از شبکه راه های استان های مرکزی در کشور است که ارتباط ترافیکی شمال و شمال غرب را با مناطق مرکزی و جنوب کشور برقرار می کند.

محور ساوه- بویین زهرا در قالب دو قطعه ۸۰کیلومتر است که قطعه اول آن به طول ۴۵ کیلومتر در استان مرکزی قرار دارد. از این میزان، ۲۸ کیلومتر حدفاصل نوبران تا ساوه در حوزه استان مرکزی امروز توسط وزیر راه و شهرسازی به بهره برداری رسید؛ همچنین قطعه دوم محور ساوه- بویین زهرا- قزوین به طول ۳۵ کیلومتر در استان قزوین قرار دارد. /

نظر شما