شناسهٔ خبر: 11149 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

با حضور وزیر راه و شهرسازی در اراک و به طور ویدئو کنفرانس به بهره برداری رسید

افتتاح ۳۰ پروژه ریلی در شبکه راه‌آهن سراسری کشور

افتتاح همزمان ۳۰ پروژه ریلی در سراسر کشور در سفر وزیر راه و شهر سازی به استان مرکزی همزمان با سفر وزیر راه و شهرسازی به استان مرکزی، ۳۰ پروژه در حوزه‌های فنی، زیربنایی و مسافری در شبکه سراسری راه آهن کشور توسط معاون وی در شرکت راه آهن به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، همزمان با هفته دولت و  در جریان سفر عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و برخی از معاونان وی در وزارتخانه از جمله محسن پورسید آقایی مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران به استان مرکزی،۳۰ پروژه ریلی در حوزه های فنی، زیربنایی و مسافری به شبکه راه‌آهن سراسری کشور پیوست.

بنا بر این گزارش، راه‌اندازی سیستم کنترل اتوماتیک قطار (ATC)، راه‌اندازی پوشش رادیویی داخل و خارج تونل های راه آهن، نصب علائم در برخی از ایستگاه‌ها، حفاری، کابل کشی و مفصل‌بندی کابل فیبر نوری، احداث ساختمان‌های اداری و بهره برداری از آشیانه جرثقیل پروژه هایی است که با حضور وزیر راه و شهرسازی در ایستگاه راه آهن اراک از طریق ویدیو کنفرانس در شبکه راه‌آهن سراسر کشور و به بهره‌برداری رسید. از ۳۰ پروژه مذکور، ۱۲ پروژه راه آهن اراک شامل بهسازی و بازسازی خطوط ایستگاه سمنان به طول ۸ کیلومتر، بازسازی، نوسازی و تطویل خطوط ایستگاه‌ها، نصب برج‌های روشنایی ماهواره‌ای و احداث زیرگذر نیز از پروژه‌‎های افتتاح شده در راه آهن اراک با حضور وزیر راه و شهرسازی بود.

به منظور بهره برداری از طرح بازسازی خطوط ایستگاه سمنگان ۴۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال، برای بازسازی ایستگاه های قطار هفت هزار و ۵۹۴ میلیون ریال و به منظور بهره برداری از چهار زیرگذر محدوده راه آهن اراک نیز پنج هزار و ۱۷۵ میلیون ریال هزینه شده است.

با بهره برداری از این طرح ها سرعت حمل بار و مسافر افزایش می یابد و سرعت زمان سفر نیز کاهش قابل ملاحظه ای خواهد یافت. سهولت در اجرای مانور قطارها و کاهش بار مالی نگهداری ناوگان ریلی از دیگر مزایای بهره برداری از این طرح هاست.

حوزه راه آهن اراک خطوط ریلی به طول ۴۲۶ کیلومتر در استان های قم، مرکزی و لرستان را دربرمی گیرد و ۲۰ ایستگاه را زیر پوشش دارد. /

نظر شما