شناسهٔ خبر: 111523 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در دهمین جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان اصفهان مطرح شد؛

 فعال بودن ۲۳ پروژه بازآفرینی شهری در استان اصفهان

ستاد بازآفرینی شهری استان اصفهان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه ۲۳ پروژه بازآفرینی شهری در سطح استان اصفهان فعال است گفت: در دهمین جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان چالش‌های مرتبط با بافت فرسوده مورد بررسی و تصمیم گیری قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ دهمین جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان اصفهان، در محل سالن اجتماعات استانداری اصفهان به ریاست استاندار و با حضور علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان و دیگر اعضا برگزار شد.  

موضوعات این جلسه شامل ارائه گزارش عملکرد و اقدامات انجام شده در حوزه بازآفرینی استان، ارائه گزارش کارگروه‌های تخصصی ذیل ستادهای بازآفرینی شهری استان و تصویب طرح‌های بازآفرینی شهری (برنامه جامع اقدام مشترک) شهرداری‌های استان بود.  

در این جلسه مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان ضمن تشریح وضعیت پروژه‌های بازآفرینی شهری استان اظهار داشت: مباحث مرتبط با بافت فرسوده مصوب شهری، پروژه‌های اجرایی، ردیف های اعتباری و اهداف در نظر گرفته شده در سطح استان به صورت کاملا مشخص و معین بوده و سالانه به صورت موردی در هر شهرستان اقدامات لازم در این زمینه به عمل می‌آید.  

 وی با اشاره به فعال بودن ۲۳ پروژه بازآفرینی شهری در سطح استان اصفهان اذعان داشت: جمع اعتبارات این پروژه‌ها حدود ۱۰ میلیارد تومان است.  

قاری‌قرآن در خصوص مشکلات مرتبط با پروژه‌های سکونت گاههای غیررسمی استان بیان داشت: در حال حاضر به واسطه بازنگری طرح های تفصیلی عموما سکونت گاه‌های غیر رسمی استان به محدوده شهرها ورود پیدا کرده است و این موضوع مشکلات اعتباری را برای ساماندهی این سکونتگاه‌ها به همراه داشته است.  

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی مکلفند ۳۰ درصد از اعتبارات خود را در بافت‌های فرسوده هزینه کنند گفت: در این جلسه این موضوع مورد رصد و بررسی جدی قرار گرفت و مقرر شد دستگاه‌های اجرایی نسبت به این مبحث اهتمام ویژه داشته باشند.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه جلسات ستاد بازآفرینی در سطح شهرستان‌های استان بصورت ویژه برگزار می‌شود اذعان داشت: مصوبات این جلسات در ستاد بازآفرینی شهری استان اصفهان مورد بررسی و تایید قرار گرفت.