شناسهٔ خبر: 11158 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

رئیس کمیته محیط‌زیست شورای اسلامی شهر تهران مطرح کرد؛

اصلاح مسیرهای انحرافی در ساخت و ساز کشور / تقدیر از تلاش‌های وزارت راه در حوزه مسکن

محمد حقانی رئیس کمیته محیط‌زیست شورای اسلامی شهر تهران با اعلام موافقت کامل از ابلاغیه وزیر راه و شهرسازی مبنی بر منع کارکنان شهرداری، وزارت کشور و شورای اسلامی شهر و روستا از شرکت و نامزدی در سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان به عنوان هیات‌مدیره و بازرس و همچنین عضویت در شورای انتظامی، تاکید کرد: ابلاغ وزیر راه و شهرسازی نشان‌دهنده مطالعات عمیق در این باره است و اینکه می‌تواند مسیرهای انحرافی در ساخت و ساز اصلاح شود.

محمد حقانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در واکنش به ابلاغیه وزیر مبنی بر منع کارکنان شهرداری‌ها، وزارت کشور و شورای شهر و روستا از نامزدی و شرکت در انتخابات هیئت‌مدیره سازمان‌های نظام‌مهندسی ساختمان کشور که پیش‌تر این منع برای کارکنان وزارت راه و شهرسازی وجود داشت، گفت: نظر موافقی با ابلاغیه جدید وزیر راه و شهرسازی دارم. در انتخابات شورای شهر و انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات مشابه هم داشتیم که بهرحال قدرت و ثروت احتمال و امکان سوء استفاده را ایجاد می‌کند و ابلاغیه وزیر راه و شهرسازی گام موثری در رفع اشکالات و آسیب‌‍‌هایی است که وجود دارد.

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران افزود: اینکه به عنوان نمونه معاون شهردار تهران که امکاناتی را در اختیار دارد و یا همین طور معاونان وزرا و امثالهم قطعا از شانیت مسئولیتی خود نباید استفاده کنند به همین خاطر هم با این مساله موافقم.

-----------------------------------------------------------------------------------

برای مشاهده ابلاغیه جدید وزیر راه و شهرسازی در راستای استقلال سازمان‌های نظام مهندسی اینجا را کلیک کنید.

-----------------------------------------------------------------------------------

حقانی در مورد دغدغه زمان نابهنگام ابلاغ این دستور که از سوی برخی از دست‌اندرکاران مطرح شده، تصریح کرد: اگرچه دیده شده که  برخی از مصوبات در ایران بدون کار کارشناسی به تصویب رسیده و به مرحله اجرا در آمده است اما با روحیه‌ای که در وزارت راه و شهرسازی برای حل مسائل وجود دارد قطعا اینکار با مطالعه صورت گرفته است.

وی در پایان با اشاره به تلاش‌های قابل‌قبول و موثری که در مجموعه وزارت راه و شهرسازی در حال انجام است، گفت: اینکه وزارت راه و شهرسازی به ویژه معاونت‌های مسکن و شهرسازی در تلاش هستند تا اشتباهات و مسیرهای انحرافی را اصلاح کرده و به مسیرهای قانونی برگردانند قابل‌تقدیر است اما معتقدم اگر زمان ابلاغیه زودتر از زمان فعلی بود فرصت مناسبی را در اختیار معتمدان استانی قرار می‌داد. هرچند در این فاصله زمانی نیز می توان جبران مافات کرد. /

نظر شما