شناسهٔ خبر: 111582 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

حمل‌ونقل ریلی در هفته‌ای که گذشت؛

نوسازی یک هزار و ۶۳۷ دستگاه لکوموتیو و واگن/ورود ۲۰ دستگاه لکوموتیو جدید به ناوگان ریلی

بهره‌برداری از ۲۱۳ واگن مسافری باری و لکوموتیو  تولید داخل از مهم‌ترین اخبار در حوزه حمل‌و نقل‎ ریلی هفته گذشته می‌توان به نوسازی یک هزار و ۶۳۷ دستگاه لکوموتیو و واگن و ورود ۲۰ دستگاه لکوموتیو جدید به ناوگان ریلی اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخباری که در هفته گذشته در حوزه حمل و نقل ریلی به وقوع پیوست به شرح زیر است:

راه آهن مشهد، بجنورد، گرگان در دستور کار کلان کشور است

وزیر راه و شهرسازی گفت: پیگیری احداث راه آهن مشهد، بجنورد، گرگان در دستور کار کلان کشور است که احداث آن می‌تواند تاثیر خوبی در تمامی حوزه‌ها در استان خراسان شمالی داشته باشد.

ورود ۲۰ لکوموتیو جدید به ناوگان ریلی

مدیر عامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از ورود ۲۰ دستگاه لکوموتیو جدید به ناوگان ریلی با امضای تفاهم‌نامه میان راه‌آهن و فولاد مبارکه خبر داد.

ایجاد مراکز لجستیک کشور باید عملیاتی شود/ تاکید بر جذب سرمایه‌گذاری در پهنه‌های مختلف کشور

معاون حمل‌ونقل وزارت راه‌وشهرسازی و دبیر ستاد مراکز لجستیک کشور با بیان اینکه نگاه وزارت راه‌وشهرسازی، ایجاد مراکز لجستیک کشور و عملیاتی کردن آنها است، بر ضرورت بررسی درخواست سرمایه‌گذاران در پهنه‌های مختلف کشور برای راه‌اندازی مراکز لجستیک تاکید و اعلام کرد که این درخواست پس از کارشناسی در دستور کار کمیسیون تخصصی جهت ارائه در ستاد مراکز لجستیک قرار گیرد.

تولید و بومی‌سازی ۶۲۰ تن ریل در سال جاری/ نوسازی یک هزار ۶۳۷ دستگاه لکوموتیو و واگن در ناوگان ریلی/ صرفه‌جویی ارزی و افزایش ایمنی با بومی سازی تجهیزات ریلی

به منظور حمایت از تولیدات ساخت داخل و بومی‌سازی محصولات در حوزه حمل‌ونقل ریلی طی ۳ ماهه سال جاری، ۶۲۰ تن ریل توسط شرکت‌های داخلی تولید شده است.

امضای موافقت‌نامه همکاری راه‌آهن‌های ایران و قزاقستان/ ترانزیت تمام ریلی اولین قطار کانتینری قزاقستان از کریدور ایران به ترکیه

موافقتنامه همکاری بین راه‌آهن‌های دو کشور از سوی مدیران عامل راه‌آهن‌های ایران و قزاقستان امضا شد و نخستین قطار کانتینری اعزامی قزاقستان از ایستگاه تهران به مقصد ترکیه، سیر خود را ادامه داد.