شناسهٔ خبر: 111696 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی گلستان خبر داد:

ثبت نام نزدیک به سه هزار مستاجر گلستانی برای تسهیلات کمک ودیعه مسکن

راه و شهرسازی گلستان مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان گفت: در سال جاری تا کنون نزدیک به سه هزار مستاجر گلستانی متقاضی بهره مندی از تسهیلات کمک ودیعه مسکن بوده‌اند.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان) "مهدی ملک "مدیر کل راه و شهرسازی گلستان در گفتگو با پایگاه خبری اداره کل در خصوص جزئیات تسهیلات اعطا شده برای کمک ودیعه مسکن در استان گلستان اظهار داشت: از ۱۲ خردادماه ۱۴۰۱ که ثبت نام برای وام کمک ودیعه مسکن آغاز شد تاکنون ۲ هزار و ۸۸۶ نفر در سطح استان گلستان متقاضی بهره مندی از این تسهیلات بوده و اقدام به ثبت نام کردند.

وی افزود:  شهرهای گرگان و گنبد بیشترین متقاضی دریافت ودیعه مسکن را داشته اند و تاکنون ۶۲ درصد از متقاضیان ،حائز شرایط پرداخت تسهیلات بوده اند.

 وی با بیان اینکه اعطای این تسهیلات به متقاضیان حائز شرایط در حال انجام است بیان داشت: در سال ۱۳۹۹ به تعداد ۲۴۷۱  متقاضی و در سال ۱۴۰۰ به تعداد ۳۵۸۰ متقاضی در سطح استان گلستان وام کمک ودیعه مسکن پرداخت شده است.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان بیان داشت: ثبت نام برای وام کمک ودیعه مسکن از طریق سامانه‌ جامع طرح های حمایتی مسکن وزارت راه و شهرسازی به نشانی saman.mrud.ir  در بخش ثبت نام تسهیلات کمک ودیعه انجام می‌شود.  

 وی با اشاره به اینکه سقف تسهیلات کمک ودیعه مسکن در مرکز استان گلستان و سایر نقاط شهری به ترتیب ۷۰ و ۴۰ میلیون تومان است. تاکید کرد: افرادی که متقاضی دریافت تسهیلات ودیعه و اجاره مسکن هستند باید دارای اجاره‌نامه و کد رهگیری باشند.  

 ملک خاطرنشان کرد: نرخ سود تسهیلات ودیعه اجاره مسکن ۱۸ درصد است که ۵ درصد این ۱۸ درصد یارانه ای و ۱۳ درصد توسط مردم پرداخت می‌شود و طول دوره بازپرداخت ۵ ساله است.