شناسهٔ خبر: 111718 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه کارگروه تخصصی حمل و نقل و جابجایی شورای پدافند غیرعامل استان مطرح شد:

توجه همه جانبه به ضوابط و مقررات پدافند غیرعامل

کمیته حمل و نقل پدافند سمنان.jpg جلسه کمیته کارگروه تخصصی حمل و نقل و جابجایی پدافند غیرعامل استان سمنان با حضور ایرج کارخایی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری، احسان منصور کیایی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان و دیگر اعضای کارگروه در محل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان اظهار داشت: کشوری که عدالت و توجه به منویات انسانی را مورد توجه قرار داده بدون شک دشمنانی دارد که نیازمند است بر این اساس تهدیدات آنان جدی گرفته شده و به آن توجه شود لذا باید به گونه ای برنامه ریزی نمود که آسیب ها به حداقل ممکن برسد.
وی نقش مردم در این راه و محافظت از تمامی این عوامل را اساسی خواند و گفت: در پدافند غیر عامل تمام نهادها، نیروها، سازمان ها و حتی مردم عادی می توانند نقش موثری را ایفا کنند بنابراین باید هدف گذاری مطلوب هر دستگاه اجرایی در حوزه پدافند غیرعامل احصاء شود، که با این هدف گذاری نقشه راه و اولویت های خاص تعیین می شود. این موضوع جدیت تمام دستگاه های اجرایی متولی استان را می طلبد و باید دانش دست اندرکاران نسبت به ابعاد مختلف موضوع پدافند غیر عامل و توجه به ایمنی، امنیت و پایداری در طرح ها و اقدامات روز به روز افزایش یابد.
کارخایی همچنین شناسایی وضعیت موجود را امری مهم و طرح سناریوهای مختلف و رزمایشات متعدد را از مهم‌ترین وظایف این کارگروه دانست و تصریح کرد: انتظار داریم  با توجه به اهمیت موضوع جلسات مربوطه بصورت مستمر و با حضور تمامی اعضا تشکیل و هماهنگی با سایر دستگاه ها با قوت پیگیری و اجرایی گردد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان نیز بیان نمود: پدافند غیرعامل یک اصل همیشگی است که در حوزه زیرساخت ها اهمیت بسیار زیادی دارد و از تدبیر و مصون سازی به ویژه در برابر تهدیدات غیرنظامی احتمالی نباید غافل بود.
وی همچنین یادآور شد: هرچند در این سالیان نیز در این حوزه اقداماتی انجام شده، اما در این کارگروه، باید پیش بینی و پیشگیری از آسیب پذیری زیرساخت ها در برابر هرگونه تهدیدات خارجی احتمالی، به صورت منسجم و ساختاریافته پیگیری شود. همچنین لازم است بر اساس موارد ذکر شده برای مواقع بحران و اقدام سریع برای تداوم کارکرد برقراری کلیه خدمات و امدادرسانی در حوزه حمل و نقل و جابجایی، همه دستگاه ها برنامه ریزی داشته باشند و با معرفی نماینده تام الاختیار و حضور فعال موضوعات را پیگیری و اقدام نمایند.
منصورکیایی توجه به اصل آموزش در برنامه های پدافند غیر عامل را بسیار مهم دانست و گفت: باید کیفیت اجرای این اصل در نتایج حاصل شده از انجام برنامه های پدافند غیر عامل مشهود باشد بر این اساس تا قبل از برگزاری جلسه آتی یقینا تمهیداتی برای اجرای آموزش انجام خواهد شد.
شایان ذکر است جلسه کارگروه تخصصی حمل و نقل  با حضور نمایندگانی از اداره کل پدافند غیرعامل استانداری، پلیس راهور استان، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، شهرداری سمنان، اداره کل راه آهن شمالشرق، فرودگاه سمنان و شاهرود، دفتر امور شهری و شوراها، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان برگزار شد.