شناسهٔ خبر: 111755 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

در نشست معاون وزیر راه و شهرسازی و نماینده مجلس تاکید شد؛

نقش شهرداران در فعال شدن ستادهای بازآفرینی شهری تقویت شود

دیدار رییس هیات مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران با تاکید بر فعال شدن ستادهای بازآفرینی شهری استان‌ها و شهرستان‌ها، گفت: نقش شهرداران به عنوان دبیران ستادهای بازآفرینی جهت برگزاری و پیگیری مصوبات جلسات مهم است و با فعال شدن ستادهای بازآفرینی شاهد کاهش مشکلات خواهیم بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سارا فلاحی، نماینده مردم ایلام، ایوان، چرداول، سیروان، ملکشاهی و مهران در مجلس شورای اسلامی با محمد آئینی، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران دیدار و گفت و گو کرد.

در این نشست وضعیت محدوده‌های هدف بازآفرینی حوزه انتخابیه مورد بررسی قرار گرفت و فلاحی به تشریح وضعیت معابر شهرهای ایلام، ایوان، چرداول، سیروان، ملکشاهی و مهران پرداخت و خواستار مساعدت دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار جهت بهبود اوضاع در این زمینه شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در این دیدار ضمن تقدیر از توجه نمایندگان مجلس شورای اسلامی به موضوع بازآفرینی شهری گفت: درصدد هستیم با حمایت وزیر راه و شهرسازی ظرف سه سال تمام معابر خاکی محدوده‌های مصوب بازآفرینی شهری با مشارکت شهرداری‌ها بهسازی و آسفالت شود.

بنابراین لازم است شهرداران شهرهای مذکور اطلاعات و مختصات معابر مورد نظر را برای بازسازی در سامانه‌های مربوطه بارگذاری کنند تا برنامه‌ریزی مقتضی انجام شود.

مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران افزود: در بسیاری از شهرها و حوزه‌های انتخابیه، این موضوع به خاطر عدم پیگیری مناسب و نیز نبود اطلاعات دقیق و کارشناسی، موجب اخلال در روند انجام امور گشته است.

رییس هیات مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران با تاکید بر فعال شدن ستادهای بازآفرینی شهری استان‌ها و شهرستان‌ها، اظهارکرد: نقش شهرداران به عنوان دبیران ستادهای بازآفرینی جهت برگزاری و پیگیری مصوبات جلسات بسیار حایز اهمیت است و با فعال شدن ستادهای بازآفرینی شاهد کاهش مشکلات خواهیم بود.

به گزارش شرکت بازآفرینی شهری ایران، شهرهای ایلام، آسمان‌آباد، ارکواز و ایوان مجموعا دارای ۲۳۷ هکتار سکونتگاه غیررسمی و ۵۸۸ هکتار بافت فرسوده هستند.