شناسهٔ خبر: 111849 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تجلیل از شهدا،ایثارگران و یادگاران شهدای ادارات و دستگاه های تابعه وزارت راه و شهرسازی استان یزد

IMG_0184.JPG صبح امروز اولین یادواره شهدا،ایثارگران و یادگاران شهدای ادارات و دستگاه های تابعه وزارت راه و شهرسازی با حضور مشاور وزیر در امور ایثارگران،مدیران کل دستگاه های تابعه وزارت،ایثارگران، فرزندان شاهد و جمعی دیگر از مقامات استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبر وزارت راه و شهرسازی(یزد)، مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران گفت: هم‌ اکنون ۱۱ هزار نفر از کارکنان بخش‌های مختلف این وزارتخانه عضو جامعه ایثارگری کشور هستند و تبدیل وضعیت استخدامی آنان طبق قانون پیگیری می‌شود.

حمید مردانیان در نخستین یادواره شهدای دستگاه‌های راه و شهرسازی یزد، افزود: خدمت به جامعه ایثارگری یک رسالت مهم است و باید از سوی بخش ای مختلف وزارتخانه مورد پیگیری قرار گیرد.

وی ادامه داد: برگزاری یادواره شهیدان انقلاب اسلامی در تمامی استان‌ها نقش مهمی در ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت دارد و در کنار آن رسیدگی به امور مردم و حضور میدانی برای بررسی مسایل و رفع مشکلات شهروندان از سوی مسئولان راه و شهرسازی باید افزایش یابد.      

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد نیز در این آیین گفت: ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت در جامعه با برگزاری یادواره‌ شهیدان جزو ابعاد مهم جهادتبیین است و پیگیری آن از سوی همه بخش ها اولویت دارد. 

علی‌اکبر عزیزی افزود: ترویج فرهنگ ایثار شهادت با برگزاری یادمان‌ها و یادواره موجب تقویت ایمان و روحیه ایثار و شجاعت در جامعه می شود بنا بر این در قالب برنامه‌های مختلف به این مهم  باید توجه بیشتری شود.

وی با قدردانی از دست‌اندرکاران برگزاری این یادواره یاد و خاطره شهیدان راه و شهرسازی را که نقش مهمی در کنار سایر ایثارگران در حفظ کشور اسلامی داشته‌اند، گرامی داشت.

همچنین یکی از  یادگاران دوران هشت سال دفاع مقدس گفت: عزت و امنیت کشور مدیون روحیه ایثار و ترویج فرهنگ شهادت به خصوص در بین نسل جوان است.

سردار مهدی فرهنگ دوست افزود: دشمنان با تهدید نرم و فعالیت‌های فرهنگی خود تمامی ارزش‌های دینی و انقلابی کشور را نشانه رفته‌ و باید با فرهنگ شهادت در مقابل آنها ایستادگی کرد.

در این مراسم که جمعی از مسئولان فرهنگی و جامعه ایثارگری استان حضور داشتند چند برنامه متنوع برگزار و خانواده‌های شهدا تجلیل شدند.
استان یزد چهار هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است .