شناسهٔ خبر: 111902 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اعلام کرد:‌

۵۰۰ دستگاه اتوبوس آماده سفرهای تابستانی مردم استان بوشهر

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای استان بوشهر از آمادگی کامل این بخش برای سفرهای تابستانی خبر داد و گفت : مجموعا تعداد۵۰۰دستگاه اتوبوس شامل تعداد ۲۸۰دستگاه اتوبوس ملکی استان و تعداد ۲۲۰ دستگاه اتوبوس مهمان طرف قرارداد شرکت های حمل و نقل مسافر ، آماده سفرهای تابستانی مردم هستند .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (بوشهر)، معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای استان بوشهر از آمادگی کامل این بخش برای سفرهای تابستانی خبر داد و گفت : مجموعا تعداد۵۰۰دستگاه اتوبوس شامل تعداد ۲۸۰دستگاه اتوبوس ملکی استان و تعداد ۲۲۰ دستگاه اتوبوس مهمان طرف قرارداد شرکت های حمل و نقل مسافر ، آماده سفرهای تابستانی مردم هستند .

مهدی شهابی در دومین نشست شورای راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با بیان این خبر گفت : بخش حمل و نقل جاده ای با همکاری پلیس راه استان و مشارکت شرکت های حمل و نقل مسافر آماده همکاری برای سفرهای تابستانی مردم است .

وی با توجه به ضرورت ایمنی سفرهای مردم بیان داشت : ناوگان اتوبوسی استان با وجود شرایط سنی مناسب ملزم به دریافت معاینه فنی هستند و همه روزه قبل از انجام سفر نیز بوسیله مدیران  فنی شرکت های حمل ونقل کنترل می شوند .

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای همچنین از کنترل  ناوگان در مسیر تردد خبر داد افزود : همه ناوگان اتوبوسی  موظف به نصب سامانه سپهتن هستندواین  سامانه امکان کنترل رفتار راننده را در طول مسیر برای پلیس فراهم می کنند  .

شهابی اظهار داشت : برای اطمینان از رعایت اصول ایمنی و بهداشتی ، ناوگان اتوبوسی در حین سفر و در محورهای ارتباطی نیز بصورت میدانی و دروازه ای با مشارکت  پلیس راه و کارشناسان حمل و نقل کنترل می شوند .

وی همچنین از همکاری کامل بخش راهداری استان برای سفرهای تابستانی مردم خبر داد و اظهار داشت : تعداد ۱۶ راهداری و راهدارخانه استان با ظرفیت کامل آماده اجرای طرح و سفر تابستانی و کمک به سفر ایمن مردم در محورهای ارتباطی هستند .

شهابی ، افزود : رفتار توأم با احترام و ادب با مسافران یک ضرورت اساسی است و از هم استانی های عزیز تقاضا داریم که در طول مسافرت ، ضمن رعایت  نکات ایمنی هر گونه رفتار خارج شئون راننده و خدمه اتوبوس را با سامانه ارتباطی ۱۴۱ گزارش کنند .