شناسهٔ خبر: 111942 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بمنظور رفع مشکلات شهری نایین؛

برگزاری جلسه هم اندیشی و برنامه ریزی برای توسعه شهری نایین

سفر مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان به شهرستان نایین در جلسه‌ای که بمنظور رفع مشکلات شهری نایین برگزار شد پیرامون رفع نقاط حادثه خیز شهرستان نایین، پروژه‌های راهسازی، طرح جامع و ... تصمیم گیری شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در جریان سفر خود به شهرستان نایین با همراهی محمد بناییان معاون شهرسازی و معماری و روسای ذیربط این اداره کل، ضمن بازدید میدانی از پروژه های حوزه راه و شهرسازی این شهرستان در جلسه ای که به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان و با حضور بخشداران، شهرداران، دهیاران و روسای شورای اسلامی شهر و روستا برگزار شد، حضور یافت.  

در این جلسه مباحثی پیرامون برنامه ریزی برای رفع نقاط پرحادثه شهرستان نایین، پیشرفت پروژه حدفاصل سه راهی چوپانان به مشجری، طرح جامع نایین و موضوعات تغییر کاربری مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص آخرین وضعیت پروژه عملیات احداث و بهسازی راه اصلی محور نایین – انارک – خور – طبس (حدفاصل سه راهی چوپانان به مشجری) اظهار داشت: احداث و تکمیل این مسیر یکی از اولویت های اداره‌کل راه و شهرسازی استان بوده لذا حل مشکلات اعتباری آن بسیار حائز اهمیت است.  

 وی افزود: طرح بزرگ و ملی جاده طریق‌الرضا (مسیر بین اصفهان و خراسان‌رضوی) که این محور را به  بزرگراه دوبانده تبدیل می کند و موجب افزایش ایمنی در تردد و جلوگیری از وقوع تصادفات رخ ‌به‌ رخ در این محور می شود از سال ۱۳۸۹ عملیات اجرایی آن از سمت نایین آغاز شد و تا کنون سه فاز از آن به بهره‌برداری رسیده است.   

 قاری‌قرآن بیان داشت: قطعه بعدی این پروژه حدفاصل سه راهی چوپانان به مشجری است که به طول ۳۰ کیلومتر بوده، عملیات اجرایی آن بصورت بتن غلطکی – آسفالتی درحال انجام است و مبلغ قرارداد این میزان از پروژه نیز بیش از یکهزار و ۲۹۱ میلیارد ریال است.  

وی در خصوص وضعیت طرح جامع نایین اظهار کرد: مبحث تامین اعتبار این طرح در حال انجام است و تا پایان تیرماه قرارداد مرحله دوم طرح جامع شهر نایین منعقد می‌شود.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه مشاور این طرح مورد تایید وزارت راه و شهرسازی بوده و با دقت و حساسیت ویژه اقدامات مورد نیاز در این خصوص را بعمل می آورد اذعان داشت: با توجه به اعتبار ویژه در نظر گرفته شده برای طرح حفاظت و احیای بافت‌های تاریخی نایین، مشاور منتخب در ادامه طرح جامع، این پروژه که دارای اهمیت ویژه‌ای برای شهر نایین است را نیز پیش می‌برد.  

گفتنی است در این جلسه پیرامون مباحث تغییر کاربری اراضی نیز بحث و تبادل نظر صورت پذیرفت.