شناسهٔ خبر: 111994 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان وبلوچستان خبرداد:

صادرات بیش از ۲۵۷هزارتن‌کالا از پایانه های مرزی شمال سیستان و بلوچستان 

پایانه مرزی میلک و میرجاوه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان از صادرات ۲۵۷هزارو۸۹۱‌تن‌کالا توسط۱۰هزار و۹۸۴دستگاه کامیون از پایانه های مرزی میرجاوه و میلک در سه ماهه نخست سالجاری خبر داد. 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سیستان و بلوچستان)، ایوب کردبا بیان اینکه ۱۵۴هزار و۶۲۲ تن کالا از طریق پایانه مرزی میرجاوه و۱۰۳هزار و۲۶۹تن‌کالا از طریق پایانه مرزی میلک جابجا شده است، اظهارداشت:گاز مایع،قیروهیدروکربن از پایانه مرزی میرجاوه و بنزین، سیمان و فرآورده های لبنی،عمده کالاهای صادراتی از پایانه مرزی میلک را دراین مدت تشکیل می دهد.

وی بیان کرد: درراستای توسعه اقتصادی استان ومنطقه ، توجه به مبادی ورودی و خروجی از اهمیت بالایی برخوردار است و از این جهت تردد در پایانه های مرزی باید تسهیل شود. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان مجموع ترانزیت از پایانه‌های مرزی میرجاوه و میلک را درسه ماهه نخست سالجاری ۲۳۴هزار و ۳۲۱ تن کالا و واردات را ۹۶ هزار و ۲۷۹تن کالا عنوان کرد.

کرداصلی‌ترین قابلیت توسعه سیستان و بلوچستان را تجارت خارجی، ترانزیت و حمل و نقل عنوان کرد و گفت: در حال حاضر به طور متوسط روزانه ۴۷۵ دستگاه کامیون در پایانه مرزی میلک و میرجاوه تردد می‌نمایند .