شناسهٔ خبر: 112074 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پیگیری اتصال استان ایلام به راه آهن سراسری

قطعات جدیدی از طرح اتصال استان ایلام به شبکه ریلی در آینده نزدیک اجرایی می شود

جلسه راه و شهرسازی ایلام با کارشناسان راه آهن شرکت ساخت.JPG در جلسه مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام با مسئولین و کارشناسان حوزه راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور، مسیرهای اجرای قطعات جدید این طرح ملی مورد بحث و بررسی قرار گرفت

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(ایلام)، عبدالله بهادری مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام در جلسه پی گیری اتصال استان به راه آهن سراسری گفت: برای اجرای راه آهن استان می بایست تمامی جوانب زیست محیطی مخصوصا بحث آلودگی صوتی و حفظ فاصله با شهرها به جهت توسعه آینده شهرنشینی مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: در مطالعه مسیر راه آهن در استان ایلام تا حد امکان سعی شده است ضمن رعایت نکات فنی در بحث شیب‌های و قوصها، کمترین خسارت به زمین‌های کشاورزی و منابع طبیعی وارد شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان آینده نگری در اجرای طرح های عمرانی مخصوصا بحث ریلی و جاده ای را از نکات مهم توسعه دانست و افزود: اهداف بلند مدت در اجرای طرح راه آهن استان دیده شده است.         

لازم به ذکر است عملیات اجرایی قطعات اول اتصال استان ایلام به شبکه ریلی از سمت استان‌های کرمانشاه و خوزستان در حال انجام است.