شناسهٔ خبر: 112091 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن و ساختمان استان مازندران خبر داد:

ساخت ۵۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در نکا آغاز شد

سید عباس رهگشای عملیات کلنگ‌زنی احداث ۵۰۰ واحد نهضت ملی مسکن با حضور استاندار مازندران و جمعی از مسوولان استانی در شهرستان نکا آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (مازندران):    سید عباس رهگشای ضمن اعلام این خبر افزود: این تعداد واحد مسکونی در سایت شهید سلیمانی مسکن مهر نکا با مساحت ۲ هزار متر مربع و زیربنای ۱۰ هزار و ۳۰۰ متر مربع در بلوک‌های ۶ واحدی احداث خواهد شد.

طبق زمان‌بندی ، این ۵۰۰ واحدی نهضت ملی مسکن حداکثر تا ۲ سال آینده و تا سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون مسکن و ساختمان  درباره این طرح گفت : تاکنون در استان مازندران ۲ هزار و ۴۶۱ نفر آورده شخصی ۴۰ میلیون تومانی برای ساخت خانه در قالب طرح نهضت ملی مسکن را تامین کردند.

سید عباس رهگشای از افزایش احداث این طرح ها با توجه به اضافه شدن تعداد واجدین شرایط خبر داد و گفت: هدف از طرح نهضت ملی مسکن ساماندهی بازار مسکن و اجاره بها و خانه دار شدن اقشار مختلف جامعه است که برای تحقق این هدف ضمن تسریع اجرای طرح ها، رعایت نکات فنی و کیفیت نیز با دقت زیر نظر ناظرین قرار دارد.

 رهگشای واگذاری زمین به قیمت بسیار کم و در اقساط بلندمدت، بهره‌مندی از تخفیفات پروانه ساختمانی و خدمات نظام مهندسی و تسهیلات بلندمدت بانکی را از جمله مزایای طرح نهضت ملی مسکن دانست و یادآور شد: هیچ کارگزاری در این طرح به دنبال کسب سود نیست و واحدهای مسکونی به قیمت تمام شده که تلفیقی از سهم آورده متقاضی و تسهیلات بانکی است، احداث می شوند.

سهمیه مازندران در طرح نهضت ملی مسکن ساخت سالانه ۳۸ هزار واحد مسکونی و در مجموع چهار سال دولت سیزدهم ۱۵۲ هزار خانه است. طبق مقررات نهضت ملی مسکن، متقاضیان با داشتن پنج شرط تاهل،  سرپرست خانوار بودن و مردان مجرد ۲۳ سال به بالا، حداقل سابقه پنج سال سکونت

درشهر مورد تقاضا، نداشتن مالکیت خصوصی و در نهایت عدم استفاده از امکانات دولتی از اول انقلاب در حوزه مسکن، می‌توانند نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

بر اساس این قانون، زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن، معلولان جسمی و حرکتی با ۲۰ سال سن می‌توانند در قانون جهش تولید مسکن (نهضت ملی مسکن) مشارکت داشته باشند. همچنین، قانون برای سرپرستان خانوار، محدودیت سنی نگذاشته است چرا که این افراد سرپرست خانوار تعریف می‌شوند و برای قانونگذار متاهل یا سرپرست خانوار بودن ملاک است. در عین حال، زنان و مردان سرپرست خانوار که به دلیل متارکه به صورت مجردی زندگی می‌کنند و سرپرست فرزندان خود هستند خانوار تلقی شده و بدون ملاک سن می‌توانند ثبت‌نام کنند.