شناسهٔ خبر: 112141 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد:

صدور بیش از ۶۲هزاربرگ بارنامه جابجایی کالا در سیستان و بلوچستان طی سه ماهه نخست سال جاری 

صدور بارنامه سیستان وبلوچستان معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان از صدور۶۲ هزار و ۶۴۹برگ بارنامه جابجایی کالا در سه ماه نخست سال جاری خبرداد. 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)، تیمور باقری عمده کالاهای جابجاشده در این مدت را فرآورده های نفتی، سیمان و آرد عنوان کرد واظهار داشت: طی سه ماهه نخست سالجاری یک میلیون و ۵۵هزارو۶۶۸ تن کالا با صدور ۶۲ هزار و ۶۴۹ برگ بارنامه جابه‌جا شده است.

وی افزود:با توجه به الزامات قانونی مندرج در قوانین و مقررات مبارزه با قاچاق کالا و ارز پیرامون حذف فیزیکی بارنامه و الکترونیکی کردن اسناد حمل کالا به وسیله ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای، شرکت‌های حمل و نقل کالا موظف به صدور بارنامه الکترونیکی شده‌اند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تشریح کرد: از بیستم فروردین ماه سالجاری بارنامه الکترونیکی صادر شده وشرکت‌های حمل و نقل پس از اتمام بارنامه‌های فیزیکی تحویلی، فرآیند صدوربارنامه با فرآیند الکترونیکی را اجرا می کنند.

باقری در پایان خاطرنشان کرد:۶۹شرکت حمل ونقل کالا با ۷هزار و۶۷۸دستگاه ناوگان باری با۹هزارو ۵۶۳‌راننده در بخش حمل‌ونقل کالای استان فعالیت می کنند.