شناسهٔ خبر: 112168 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همزمان با سراسر کشور اجرا می شود؛

اجرای طرح ویژه کنترل تاخیر در مبدأ و حین سفر ویژه ناوگان اتوبوسی

اتوبوس مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان از اجرای طرح ویژه کنترل تاخیر مبدا و حین سفر ناوگان حمل و نقل اتوبوسی در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی استان همدان، صفر صادقی راد گفت: روان سازی و سرعت بخشی در ارائه خدمات متناسب با شأن مردم از جمله اهداف همیشگی متولیان و دست اندرکاران بخش حمل و نقل جاده‌ای مسافر استان بوده است.

وی افزود: در اجرای این طرح انجام بازدیدها در دو سطح کنترل از مبداء (پایانه) و کنترل کنار جاده‌ای (پاسگاه) با استفاده از ظرفیت حداکثری گشت راهداری و ترابری ادارات شهرستانی و همکاری پلیس راه استان در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان تأکید کرد: در اجرای این طرح با استفاده از سامانه پلاک خوان و سپهتن جهت تعیین زمان سفر ناوگان از مبدا تا مقصد و ثبت زمان تاخیرات بیش از حد مجاز با رانندگان متخلف با قید فوریت در کمیسیون‌های مربوطه برخورد خواهد شد.

این مسئول بر اهمیت تدوین چارچوب و استقرار مستمر و موثر نظارت در طول سال تاکید کرد و یادآور شد: نمایندگان اداره کل مستقر در پایانه‌های مسافربری در سطح استان موظف به پیگیری این مهم هستند.

این طرح تا ۲۱ تیر ماه سال جاری در کلیه پایانه‌های عمومی مسافری و نیز پایانه‌های اختصاصی شرکت‌های حمل و نقل (در شهرهای بدون پایانه عمومی) اجرایی می شود.