شناسهٔ خبر: 112179 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان:

آموزش لازمه ارتقای توان در مقابله با بحران‌های طبیعی است

زنجان بیات منش 2.jpg مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، گفت: میزان خسارت‌ها و تلفات در مواقع بروز سوانح طبیعی به میزان توسعه یافتگی و تراکم جمعیت آن بستگی دارد و در این راستا آموزش لازمه ارتقای توان در مقابله با بحران‌های طبیعی است.

مسعود بیات منش در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (زنجان)، با بیان اینکه میزان خسارت‌ها و تلفات در مواقع بروز سوانح طبیعی به میزان توسعه یافتگی و تراکم جمعیت آن بستگی دارد، گفت: در این راستا آموزش لازمه ارتقای توان در مقابله با بحران‌های طبیعی است.

وی با بیان اینکه یکی از بلایای طبیعی که سالانه چندین بار با مقیاس و شدت مختلف در ایران اتفاق می‌افتد و پیش بینی زمان و مکان دقیق آن امکان پذیر نیست، زلزله است، اظهار داشت: ایمنی ساختمان‌های روستایی و شهری و آگاهی و آمادگی افراد برای رعایت نکات ایمنی مهمترین مساله در خصوص کاهش آسیب‌های آن است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، نقش دستگاه‌های اجرایی همچون آتش نشانی، اورژانس، هلال احمر، مدیریت بحران و آموزش و پرورش با برگزاری مانورهای زلزله برای پیشگیری از خسارت جانی و مالی این بلای طبیعی پر تکرار در کشور را بسیار سازنده و موثر اعلام کرد و گفت: باید بهره گیری از روش مطالعه کیفی در زمینه میزان مشارکت مردم و چگونگی جذب و هدایت آنها در مقابله با بلایای طبیعی، مورد سنجش قرار گیرد.

بیات منش گفت: در مرحله نهایی، پس از جمع بندی و تحلیل نتایج حاصله، با استفاده از این راهبردها از میزان تلفات انسانی و خسارت‌های احتمالی در سوانح آتی جلوگیری کرد.

وی تاکید کرد: با توجه به دیدگاه‌های متفاوت، مدیران به مقوله مدیریت بحران در خصوص مخاطرات طبیعی و عدم وجود تعاریف مشترک در این حیطه، فرایندهای سیاستگذاری، هماهنگی، برنامه ریزی، سازماندهی و آموزش در سازمان‌ها را به صورت جدی مد نظر قرار دهند.