شناسهٔ خبر: 112201 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره نظارت بر ساخت راه های اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان مطرح کرد؛

نکاتی برگزیده در اجرای مناقصات محدود /  موارد مهمی که در مناقصات محدود، باید مراقبت شود

محسن قدیری- اصفهان رئیس اداره نظارت بر ساخت راه های اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه مناقصه از نظر روش دعوت مناقصه‌گران، به مناقصه عمومی و مناقصه محدود طبقه بندی می‌شود به توضیح نکات حائز اهمیت در مناقصات محدود پرداخت.

محسن قدیری رئیس اداره نظارت بر ساخت راهها اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ در خصوص مواردی که می‌بایست در مناقصات محدود رعایت شود اظهار داشت: زمانی که دستگاه اجرایی تمایل به انتخاب پیمانکار به روش مناقصه محدود را داشته باشد لازم است تا نکاتی را مد نظر قرار دهد.  

وی گفت: ضروری است دستگاه اجرایی لیست کوتاهی (حاصل از ارزیابی کیفی یک مناقصه عمومی) را در اختیار داشته باشد، که مدت آن از دو سال بیشتر نباشد.  

رئیس اداره نظارت بر ساخت راهها اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: نکته بعدی این است که نوع کار پیمانکاران ارزیابی شده موجود در لیست کوتاه با مناقصه مورد نظر فعلی از حیث ماهیت، کمیت و کیفیت، سنخیت داشته باشد.  

 وی ادامه داد: بطور مثال اگر فهرست کوتاه ناشی از یک مناقصه راه و باند باشد نباید در امر ساختمان مورد استفاده قرار گیرد.  

 قدیری با بیان اینکه مناقصه از نظر روش دعوت مناقصه‌گران، به مناقصه عمومی و مناقصه محدود طبقه بندی می‌شود گفت: نکته بسیار مهم این است که اگر اصرار بر مناقصه محدود بود، بالاترین مقام دستگاه اجرایی می‌بایست ادلّه کافی، دقیق، محکم و متقن در ضرورت برگزاری مناقصه محدود بجای مناقصه عمومی را ارائه کند.  

وی اذعان داشت: دلایل اظهار شده دستگاه اجرایی دلایل فنی بازرگانی، کم بودن مناقصه گران صلاحیت دار و بروز شرایط اضطراری را شامل می‌شود.