شناسهٔ خبر: 112260 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس ستاد اقامه نماز مازندران:

حفظ ایمنی مردم در جاده ها وظیفه اصلی راهداران است

مازندران رئیس ستاد اقامه نماز استان مازندران در حاشیه بازدید از مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای این استان اظهار داشت: حفظ ایمنی مردم در جاده ها وظیفه اصلی راهداران است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی از مازندران ،حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی ابراهیمی در بازدید از مرکز مدیریت راه های استان  اظهار داشت: حفظ ایمنی مردم در جاده ها وظیفه اصلی راهداران است و گسترش، اشاعه فرهنگ نورانی نماز یک وظیفه همگانی است و تداوم و تقویت برنامه های توسعه و ترویج فرهنگ نماز  الزامی است.

 وی به جایگاه و اهمیت نماز اشاره و اظهار داشت: نماز در اسلام جایگاه والا و اهمیت فراوانی دارد به گونه ای که همه کردارهای عبادی دیگر به شرط قبولی آن پذیرفته می شود چرا که نماز انسان را از کارهای زشت و ناپسند باز می دارد.

رئیس ستاد اقامه نماز استان در ادامه ضمن تقدیر از تلاش های مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان و  اعضای شورای اقامه نماز این اداره کل در طول سال در جهت اشاعه و گسترش فرهنگ نورانی نماز اظهار داشت :حسن اخلاق، صبوری، امانتداری و صداقت در گفتار از جمله برکات شرکت در نماز جماعت، انس با قرآن و معنویات است و بی‌شک این خصایص در انجام وظایف و خدمت‌رسانی به مراجعین تاثیر بسزایی دارد.

 حسن جهانیان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاد ه ای مازندران با بیان آثار و برکات نماز جماعت و اثرگذاری آن در تمام مراحل زندگی فردی و اجتماعی انسانها ، اظهار داشت: نماز یک ارتباط شخصی فرد با خداوند متعال است که با برگزاری آن به صورت جماعت می توان تفکرات فردی را به تفکرات جمعی تبدیل و از آن بهره جست که در این راستا نیز هر چه قدر نمازخانه های ادارات ما زیباتر، تمیزتر و معطر باشد به همان اندازه نیز جاذبه آن برای مردم بیشتر خواهد بود.

وی ادامه داد : برپایی مستمر نماز جماعت اول وقت در مجموعه ، تعامل و همکاری با ستاد اقامه نماز استان ، برپایی جشن تکلیف ویژه فرزندان کارکنان ، فضاسازی تبلیغی بر روی بیلبوردهای جاده ای ، تجلیل از خادمین و فعالین امر نماز ، برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی بین کارکنان و خانواده های آنان ، بازدید و سرکشی مستمر از نمازخانه های پایانه های مسافری و مجتمع های خدمات رفاهی بین راهی و برگزاری کلاس های آموزشی از جمله فعالیت های شورای اقامه نماز این اداره کل در طول سال می باشد.