شناسهٔ خبر: 112304 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن خبر داد:

آغاز ثبت‌نام مجدد طرح نهضت ملی مسکن در سامانه طرح‌های حمایتی

ببینید | برگزاری جلسه ستاد تنظیم بازار مسکن مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن از آغاز ثبت‌نام مجدد طرح نهضت ملی مسکن در سامانه طرح‌های حمایتی از ساعت ۱۲ امروز ۱۵ تیرماه در ۴ استان و بیش از ۴۰ شهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پروانه اصلانی مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن در خصوص جزئیات ثبت‌نام مجدد طرح نهضت ملی مسکن در سامانه طرح‌های حمایتی اعلام کرد: ثبت‌نام برای استفاده از تسهیلات مسکن در حوزه یارانه‌ای از امروز ۱۵ تیر ساعت ۱۲ در سامانه ثمن به نشانی saman.mrud.ir آغاز می‌شود.

اصلانی ادامه داد: در این دوره از ثبت‌نام‌ها برای هر شهری که توانسته باشیم زمین جدیدی تهیه کنیم و یا نسبت به ظرفیت‌های قبلی متقاضی موثر وجود نداشت و مازاد ظرفیت بود از امروز به مرور ثبت‌نام‌ها آغاز می‌شوند و مردم می‌توانند مراجعه و ثبت‌نام کنند.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن ادامه داد: در حال حاضر در ۴ استان برای حدود ۴۰ شهر ظرفیت‌ ثبت‌نام شناسایی کردیم که به مرور افزایش می یابد.

وی تصریح کرد:  زمین‌ها و ظرفیت‌های جدیدی که در هر شهری شناسایی ‌شود به مرور سامانه برای ثبت‌نام در آن شهرها باز خواهد شد.

اصلانی در خصوص پاسخ دهی به سوالات مردم در خصوص وام ودیعه مسکن اعلام کرد: متولی اصلی وام ودیعه مسکن بانک مرکزی است که سهمیه‌ها را برای بانک‌ها تعیین کرده است. وزارت راه و شهرسازی نیز یک توزیع استانی از نیاز برای بانک مرکزی ارسال کرده است. چنانچه فردی به بانک مراجعه می‌کند و بانک به دلایل واهی وام ودیعه مسکن را پرداخت نکند می‌تواند به سرپرستی آن بانک در استان مراجعه و موضوع را پیگیری کند.

وی تصریح کرد: بر اساس قانون جهش تولید مسکن بانک ها اگر سهمیه وام ودیعه مسکن را پرداخت نکنند مشمول جریمه مالیاتی خواهند شد. بنابراین امسال چنین مشکلی وجود نخواهد داشت و بانک‌ها راغب هستند که وام ودیعه مسکن به مردم پرداخت شود.