شناسهٔ خبر: 112327 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی سه ماهه ۱۴۰۱ انجام گرفت؛

تعمیر و نصب بیش از ۶۱۰۰ تابلو و علائم ایمنی در جاده های خراسان جنوبی

نصب تابلو اطلاعاتی خراسان جنوبی.jpg رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره‌ کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از تعمیر و نصب ۶۱۰۰ عدد تابلو و علایم ایمنی در محورهای خراسان جنوبی خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خراسان جنوبی، سجاد احمدی، رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: طی سه ماهه ابتدای امسال ۶۱۰۰ عدد تابلو و علائم ایمنی و ۲۰۳ مترمربع تابلو اطلاعاتی در محورهای استان تعمیر و نصب شده است.

وی افزود: نصب تابلو وعلائم ایمنی در راستای افزایش ضریب ایمنی راه‌ها و ارتقا ایمنی جاده‌های ارتباطی در سطح جاده های استان تاثیر بسزایی دارد.

رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت نصب تابلوهای ترافیکی ادامه داد : این علائم شامل تابلو های اخطاری ، انتظامی، اطلاعاتی، مسیر نما و ... بوده است.

احمدی یادآور شد: همچنین به منظور ارتقاء سطح ایمنی و کاهش حوادث جاده ای طی این مدت بیش از ۱.۸ کیلومتر حفاظ بتنی (نیوجرسی) در راه های مواصلاتی استان نصب شده است.

وی تصریح کرد: سطح ایمنی و کاهش حداکثری حوادث جاده‌ای، طرح نصب و استقرار نیوجرسی‌ها در محورهای مواصلاتی استان پیگیری و با درنظر گرفتن نوع جاده و میزان ترافیک آن و بر حسب اولویت نسبت به نصب این امکانات ایمنی اقدام می‌شود.

رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: خط کشی، نصب تابلو و علائم راهنمایی و اجرای رامبل استریپس از دیگر اقدامات اجرایی در راستای ایمنی و حریم راه‌ها است.