شناسهٔ خبر: 112345 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار کرمان در نشست کمیسیون ایمنی راه های استان اعلام کرد؛

معادن وکارخانجات بزرگ استان موظف به ایمن سازی جاده ها می شوند

معادن وكارخانجات بزرگ استان موظف به ايمن سازی جاده ها می شوند محمدمهدی فداکار استاندار کرمان در نشست کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل استان گفت: معادن و کارخانجات بزرگ و توانمند استان موظف به ایمن سازی محورهای محل تردد نیروها و پرسنل خود می شوند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از کرمان، چهل و هشتمین جلسه کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل استان به ریاست محمدمهدی فداکار استاندار کرمان، سیدمصطفی آیت الهی موسوی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، احسان عراقی زاده مدیرکل راهداری وحمل و نقل جاده ای استان و دبیر کمیسیون، مدیران کل دستگاههای اجرایی، عضو کمیسیون و فرمانده قرارگاه پلیس راه استان برگزار و بر اتخاذ راهکارهای جدید و عملی برای اخذ صورت وضعیت مسافری و بارنامه توسط معادن و کارخانجات با فاصله کمتر از ۳۰ کیلومتری شهرها نیز تاکید شد.

استاندار کرمان با اشاره به این مطلب که بزودی تمام معادن بزرگ و کارخانجات صنعتی توانمند موظف به نصب تابلوهای ایمنی، علائم رانندگی، خط کشی و.... در محورهای اصلی و فرعی منتهی به محل معدن یا کارخانه خودخواهند شد، افزود: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان نیز بایستی در اجرایی نمودن این تصمیم از تمامی ظرفیت های قانونی خود استفاده نمایند.

فداکار افزود: به منظور ارتقاء ایمنی حمل و نقل محورهای محل تردد ناوگان مراکز صنعتی بزرگ و معادن، ناوگان حمل و نقلی باری و ناوگان مسافری ویژه انتقال کارکنان که به سن فرسودگی رسیده و خطرآفرین هستند، بایستی هماهنگی لازم میان شرکت های خودرو دیزل و مراکز معدنی و صنعتی برای تبدیل به احسن ناوگان فرسوده انجام شود.

فداکار بحث ارتقاء ایمنی راههای استان را از اولویت های استانداری کرمان عنوان کرد و گفت: مقرر شد کمیسیون ایمنی راههای استان با همکاری پلیس راه و دیگر دستگاه های ذیربط برنامه پلکانی را طرح ریزی نموده و اولویت های ایمنی را مشخص نمایند و طرح های مشخص شده ، ابتدا از شهرستان هایی مانند زرند که تعداد سوانح بیشتری دارند، آغاز شود.

احسان عراقی زاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان و دبیر کمیسیون با ارائه گزارش تحلیلی از وضعیت ایمنی راههای استان گفت: معادن و کارخانجات بزرگ بایستی برای اجرای طرح های خود محورهای محدوده خود را ایمن سازی نمایند و راهداری استان آماده همکاری با آنها است.

عراقی زاده با اشاره به اینکه ۸۱ معدن فعال در استان کرمان داریم، تصریح کرد: بیشترین این معادن در شهرستان های شهربابک، سیرجان، بم، بردسیر، بافت و رفسنجان است که عمده تصادفاتی که رخ می دهد مسافرانی هستند که به این شهرستان ها سفر می کنند. وی خاطرنشان کرد: تعداد ۵۵ هزار و ۴۰۰ هزار نفر مسافر، روزانه به سمت معادن با ناوگان قانونی و با صورت وضعیت سفر می کنند و مابقی حدود ۲۵ هزار نفر که حدود ۴۵ درصد می باشند غیرقانونی و بدون صورت وضعیت تردد می کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان در ادامه گفت: با همکاری و هماهنگی پلیس راه استان برنامه های متعدد ایمنی در دست اقدام است و ایجاد محدودیت های ترافیکی در محورهای پرتردد گردشگری فرعی و بین شهرستانی در روزهای پایانی هفته و ایام تعطیل برای ناوگان سنگین باربری در دستور کار داریم.