شناسهٔ خبر: 112463 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

حمل‌ونقل دریایی در هفته‌ای که گذشت؛

مهیا شدن پایانه مسافری دریایی بندر بوشهر تا جام جهانی قطر/ رشد ۳۹۵ درصدی واردات کاغذ به بندر نوشهر در سال جاری/ تخلیه و بارگیری همزمان ۱۱ فروند شناور در اسکله‌های بندر امیرآباد/ فراهم بودن شرایط در بندر آبادان برای انتقال مسافر به عراق، کویت و قطر

بندر آماده‌سازی پایانه مسافری دریایی بندر بوشهر تا جام جهانی قطر، رشد ۳۹۵ درصدی واردات کاغذ به بندر نوشهر، تخلیه و بارگیری همزمان ۱۱ فروند شناور در اسکله‌های بندر امیرآباد و تصویبب طرح جامع بندر ریگ بوشهر، از مهمترین خبرهای حوزه بنادر و دریانوردی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخباری که در هفته گذشته در حوزه حمل و نقل دریایی به وقوع پیوست به شرح زیر است:

تعمیرات اساسی و افزایش ظرفیت اسکله P۷ پتروشیمی ماهشهر به ۵۰ هزار تن

معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان از صدور مجوز تمدید بهره‌برداری از اسکله P۷ شرکت ملی صنایع پتروشیمی واقع در بندر ماهشهر پس از انجام تعمیرات اساسی و افزایش ظرفیت آن به ۵۰ هزار تن DWT خبر داد.

جابه‌جایی ۴۷۲ هزار و ۹۳۳ TEU کانتینر در بندر شهید رجایی از ابتدای امسال

از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۷۲ هزار و ۹۳۳ TEU کانتینر در بندر شهید رجایی تخلیه و بارگیری شد.

پایانه مسافری دریایی بندر بوشهر تا جام جهانی قطر آماده بهره‌برداری مسافران می‌شود

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: پایانه مسافری دریایی بندر بوشهر تا زمان جام جهانی قطر آماده بهره‌برداری مسافران و گردشگران می‌شود.

پایان تعمیر ۲ اسکله فلزی در بندر شهید حقانی و آغاز تعمیر ۲ اسکله دیگر در بنادر هرمزگان

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از اتمام تعمیرات اساسی روی ۲ اسکله فلزی بندر شهید حقانی خبر داد و با بیان اینکه ۲ اسکله دیگر در بنادر هرمزگان در حال تعمیر است، از برنامه‌ریزی برای انجام تعمیرات اساسی روی ۱۱ اسکله بنادر استان تا پایان سال جاری خبر داد.

رشد ۳۹۵ درصدی واردات کاغذ به بندر نوشهر در سال جاری

واردات کاغذ به منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر در سال جاری ۳۹۵ درصد رشد داشته است.

افزایش ۱۶ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر اروندکنار

عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بندر اروندکنار رشد ۱۶ درصدی داشته است.

سازه‌های گلستان از لیست سازه‌های دریایی خارج می‌شوند

رییس اداره نظارت بر مدیریت سواحل کشور گفت: به دلیل پسروی آب دریای خزر، سازه‌های گلستان از لیست سازه‌های دریایی خارج می‌شوند.

تعیین مهلت سه ماهه برای عملیاتی شدن شناور دریاپاک در بوشهر

سازمان بنادر و دریانوردی، برای عملیاتی شدن شناور دریاپاک بوشهر، مهلت سه ماهه تعیین کرد.

بازنگری در فرآیندهای سرمایه‌گذاری در بنادر کشور برای اولین بار از سال ۱۳۹۴ در دستور کار سازمان بنادر

به گفته معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی، برای اولین بار از سال ۱۳۹۴ تا کنون، بازنگری و تبیین فرآیندهای سرمایه گذاری در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.

تخلیه و بارگیری همزمان ۱۱ فروند شناور در اسکله‌های بندر امیرآباد

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد از تخلیه و بارگیری همزمان ۱۱ فروند شناور در اسکله‌های این بندر خبر داد و گفت: عملیات پهلودهی شناورها در سال جاری ۱۱ درصد رشد داشته است.

بارگیری نخستین محموله صادراتی مصالح ساختمانی در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر

نخستین محموله مصالح ساختمانی برای ارسال به قزاقستان در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر بارگیری شد.

شرایط در بندر آبادان برای انتقال مسافر به عراق، کویت و قطر فراهم است

معاون وزیر راه و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه باید از طریق صادرات و ترانزیت کالا شرایط را برای رونق هرچه بیشتر بنادر آبادان فراهم کنیم، گفت: ظرفیت‌های خوبی در بندر آبادان ایجاد شده که می‌توانیم گام‌های موثری در حوزه صادرات کالا برداریم.

طرح جامع بندر ریگ بوشهر به تصویب سازمان بنادر رسیده است

با تصویب هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی، طرح جامع بندر ریگ در سه بازه زمانی ۵ ساله اجرا خواهد شد و با اتمام این پروژه، اقتصاد بوشهر رونق بیشتری خواهد گرفت.

رشد چشمگیر تجارت با همسایگان با افزایش ناوگان دریایی در جنوب و شمال ایران

معاون وزیر راه و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به رشد چشمگیر تجاری با کشورهای همسایه از طریق افزایش ناوگان دریایی در جنوب و شمال ایران گفت: ترانزیت ۱۰ میلیون تنی کالا از روسیه از طریق ایران به کشورهای حاشیه خلیج فارس، دریای عمان و اقیانوس هند، آغاز شده است.