شناسهٔ خبر: 112468 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مسکن و شهرسازی درهفته‌ای گذشت؛

سامانه ثبت‌نام طرح نهضت ملی مسکن برای ۴۰ شهر بازگشایی شد/امکان شناسایی واحدهایی که مصوبات نرخ اجاره بها را رعایت نمی‌کنند

شهر تهران بازگشایی سامانه ثبت‌نام طرح نهضت ملی مسکن برای ۴۰ شهر، امکان شناسایی واحدهایی که مصوبات نرخ اجاره بها را رعایت نمی‌کنند، انعقاد قرارداد تسهیلات نوسازی ۲۳ هزار و ۳۸۶ واحد در بافت فرسوده، پالایش نهایی و پذیرش بیش از ۳۰۰ هزار نفر متقاضی در شهرهای جدید،

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته‌ای‌ که گذشت به شرح زیر است.

آمادگی هیات دولت برای تصویب مصوبات مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن

سخنگوی دولت با اعلام آمادگی دولت برای طرح موضوعات مورد نیاز برای تصویب در دولت و مجلس، گفت: طرح عظیم نهضت ملی مسکن با توجه به اولویت بالا و ابعاد گسترده آن نیازمند تشکیل یک قرارگاه رسانه‌ای ویژه برای اطلاع‌رسانی مستمر است.

سامانه ثبت‌نام طرح نهضت ملی مسکن برای ۴۰ شهر بازگشایی شد

وزیر راه و شهرسازی در خصوص ثبت‌نام مجدد طرح نهضت ملی مسکن و جزئیات آن اعلام کرد: در برخی از شهرهایی که زمین و متقاضی داریم اساسا برنامه داریم تا مردم را صاحب خانه کنیم. با بررسی‌هایی که انجام شده در ۴ استان و در حدود ۴۰ شهر از چهارشنبه ۱۵ تیرماه سامانه برای آنها بازگشایی خواهد شد.

امکان شناسایی واحدهایی که مصوبات نرخ اجاره بها را رعایت نمی‌کنند

وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه امکان ثبت شکایات در خصوص مبلغ افزایش اجاره‌بها بر اساس مصوبات اعلام شده، در سامانه 124 فراهم شده است از امکان شناسایی واحدهایی که مصوبات را رعایت نمی کنند خبر داد.

قرارداد تسهیلات نوسازی ۲۳ هزار و ۳۸۶ واحد در بافت فرسوده منعقد شد

مدیرعامل بانک مسکن از انعقاد قرارداد ۳ هزار و ۶۹۱ میلیاردتومان تسهیلات نوسازی در بافت فرسوده از ابتدای سال ۹۸ تاکنون خبر داد و گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون یکهزار و ۷۹۲ میلیارتومان تسهیلات نوسازی به ۷ هزار و ۴۵۴ واحد توسط بانک مسکن تخصیص یافته است.

بهسازی و آسفالت ۱۰۰۰ کیلومتر معابر خاکی در ۵۶۵ شهر هدف بازآفرینی

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از همکاری آن شرکت و شهرداری‌ها برای بهسازی و آسفالت معابر خاکی یکهزار کیلومتر معابر خاکی در ۵۶۵ شهر کشور خبر داد و گفت: این اقدام اثری موثر در زندگی مردم و رفع چهره های بارز محرومیت‌ دارد.

اتخاذ سیاست‌های اقتصادی و تاثیر آن بر بازار مسکن و اجاره‌بها

نوسانات قیمت ارز به همراه اتخاد سیاست‌های اقتصادی تمامی بازارها اعم از مسکن و به دنبال آن اجاره‌بها را تحت‌تاثیر قرار داده است با این‌حال دولت به منظور حمایت از مستاجران تسهیلات ودیعه مسکن را به عنوان راهکاری کوتاه‌مدت برای ساماندهی بازار اجاره در دستور کار دارد.

تهدیدکنندگان مستاجران تحت پیگیرد قانونی قرار می‌گیرند

وزارت راه و شهرسازی در پی انتشار محتواهایی در رسانه‌ها مبنی بر دریافت مبالغی برای تخلیه مستاجر اعلام کرد: هرگونه تهدید مستاجر و ورود به ملک بدون حکم قضایی و یا دستور تخلیه جرم است.

ثبت اطلاعات اقامت ۷۳ میلیون ایرانی در سامانه اسکان و املاک

معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با تکذیب اخبار برخی رسانه ها در خصوص هک شدن سامانه اسکان و املاک در سال ۱۴۰۱، از ثبت اطلاعات اقامت بیش از۷۳ میلیون ایرانی و بیش از ۱۱ میلیون واحد مسکونی در این سامانه خبر داد و درخواست کرد هم‌وطنان اطلاعات مربوط به خود را در سامانه مشاهده، به‌روزرسانی و یا تکمیل کنند.

آغاز ثبت‌نام مجدد طرح نهضت ملی مسکن در سامانه طرح‌های حمایتی

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن از آغاز ثبت‌نام مجدد طرح نهضت ملی مسکن در سامانه طرح‌های حمایتی از ساعت ۱۲ امروز ۱۵ تیرماه در ۴ استان و بیش از ۴۰ شهر خبر داد.

اطلاعیه ثبت‌نام متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن

معاونت مسکن و ساختمان اعلام کرد: با توجه به شناسائی ظرفیت مازاد در زمین‌های تامین شده قبلی یا تامین زمین جدید جهت احداث واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در برخی از شهرهای کشور، به اطلاع می رساند متقاضیان واجد شرایط مسکن می توانند از ساعت ۱۲ روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۴/۱۵ ، با مراجعه به سامانه طرح های حمایتی مسکن به آدرس https://saman.mrud.ir نسبت به ثبت نام در این شهرها اقدام نمایند.

پالایش نهایی و پذیرش بیش از ۳۰۰ هزار نفر متقاضی در شهرهای جدید

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید بزرگترین پروژه دولت انقلابی را در کنار نهضت ملی مسکن پروژه امیدآفرینی در کشور عنوان کرد و از پالایش نهایی و پذیرش بیش از ۳۰۰هزار نفر متقاضی مسکن در شهرهای جدید خبر داد.

انتشار اوراق گواهی سپرده مدت‌دار ویژه سرمایه‌گذاری عام با سود ۱۸ درصد

فروش و انتشار اوراق گواهی سپرده مدت‌دار ویژه سرمایه گذاری عام یکساله با سود علی الحساب ۱۸ درصد در بانک مسکن آغاز شد.

یکهزار و ۱۹۶ واحد مسکونی در زلزله بنادر خمیر و کنگ تخریب شد

مدیرکل بنیاد مسکن هرمزگان با اعلام اینکه آوابرداری از روستاهای تخریب شده بنادر خمیر و کنگ در حال انجام است از تخریب یکهزار و ۱۹۶ واحد مسکونی روستایی خبر داد و میزان خسارت‌ها را بیش از ۳۶۰۰ میلیاردتومان تخمین زد.

نشست هم‌اندیشی برنامه‌ها و راهکارهای پیاده‌سازی مهندسی ارزش

نشست هم‌اندیشی برنامه‌ها و راهکارهای پیاده‌سازی مهندسی ارزش در وزارت راه و شهرسازی با حضور سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و رئیس مرکز توسعه و سیاست‌های راهبردی وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

تأکید بر ضرورت تهیه پیوست فرهنگی اجتماعی برای طرح نهضت ملی مسکن

مدیرکل دفتر توسعه فرهنگی و اجتماعی شرکت عمران شهرهای جدید در گردهمایی مشاورین و مسئولین توسعه اجتماعی و فرهنگی شرکت های تابعه، از تدوین سند توسعه اجتماعی، فرهنگی شهرهای جدید در آینده‌ای نزدیک خبر داد.