شناسهٔ خبر: 112483 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار سیستان و بلوچستان بر هماهنگی جهت سفر ایمن زوار پاکستانی در ایام اربعین حسینی در محورهای مواصلاتی تاکید کرد

ششمین جلسه کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی راه‌های سیستان وبلوچستان استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به نزدیک شدن به ایام محرم و اربعین حسینی و پیش بینی ورود خیل عظیم زائران پاکستانی به استان باید تدابیر لازم برای ایجاد سفر ایمن  زوار پاکستانی و سهولت تردد در جابجایی زائران از مرزهای میرجاوه و ریمدان اتخاذ شود. 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)، حسین مدرس خیابانی درششمین جلسه کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل اظهار داشت: به منظور ارتقای ایمنی تردد در راههای استان همزمان با اربعین حسینی و افزایش ترددها در محورهای  مواصلاتی ضروری است آموزش رانندگان پاکستانی توسط پلیس مورد توجه قرار گیرد. 
وی با اشاره به کاهش تصادفات رانندگی در این استان اظهار داشت: در سال جاری شاهد کاهش تصادفات جاده ای بودیم که علاوه بر این شدت تصادفات به علت کم شدن میزان متوفی روند نزولی یافت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه از کاهش ۷ درصدی  فوتی در تصادفات رانندگی در این استان  در سه ماه نخست سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد. 
 ایوب کرد اظهار داشت: در این مدت ۱۶۱ نفر در تصادفات رانندگی استان جان خود را از دست دادند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با  ۱۷۴ نفر کاهش ۷ درصدی در میزان تصادفات و ۳ درصدی در تعداد تلفات را نشان می دهد. 

وی سرعت غیر مجاز، سبقت غیرمجاز و تجاوز به چپ را سه عامل مهم تصادفات سیستان وبلوچستان در سه ماهه نخست سالجاری عنوان کرد و افزود: بر اساس آخرین بررسی های کارشناسی ۸۷ درصد تصادفات این مدت استان در ورودی شهرها  به وقوع پیوسته است. 

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان وبلوچستان با اشاره به اهمیت ارتقای ایمنی محور سراوان_ خاش گفت: با توجه به حجم بالای تردد در این محور مهم ،محور قدیم سراوان، خاش محدوده سراوان تا گشت را از لحاظ روکش آسفالت و نصب علائم ایمنی در دستور کار قرار دادیم تا تصادفات  در این محور به میزان‌قابل توجهی کاهش یابد. 

کرد سرعت متوسط تردد درمحورهای شمال استان را در سه ماهه امسال  ۸۶ کیلومتر عنوان کرد و افزود: پرتردد ترین محورهای حوزه شمال استان درسه ماهه نخست سالجاری به ترتیب محورهای زاهدان_خاش، مرزمیلک_زهک وسه راهی دشتک_زاهدان بوده است.