شناسهٔ خبر: 112489 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد؛

ابلاغ طرح تفصیلی شهر کاشان/ رفع مشکلات حوزه شهری کاشان

محمد بناییان اصفهان معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان ازابلاغ طرح تفصیلی شهر کاشان توسط استاندار به شهردای کاشان خبر داد و گفت: این موضوع موجب حل بسیاری از مسائل و مشکلات شهر کاشان در حوزه شهرسازی می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ محمد بنائیان معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار داشت: در طی برگزاری جلسات اخیر کمیته کارشناسی شهرهای استان اصفهان، موارد جاری شهرهای بهارستان، برف انبار و اصفهان مورد بررسی قرار گرفت.  

وی افزود: در این جلسات طرح تفصیلی شهرهای ابریشم، خمینی شهر، لایبید، قمصر، نجف آباد، و برف انبار بررسی شدند.  

 معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه آخرین طرح جامع خمینی شهر در سال ۹۶ مصوب شده است، اذعان داشت: شهر خمینی شهر با مساحت ۱۷۵ کیلومتر مربع، در مجاورت کلانشهر اصفهان واقع شده و از مهم ترین شهرهای مجموعه شهری اصفهان است و تهیه و تصویب طرح تفصیلی برای این شهر یکی از اولویت‌های اصلی استان و حوزه معاونت شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان محسوب می‌شود.  

وی در خصوص مباحث مطرح شده در جلسات اخیر کمیسیون ماده پنج شهر اصفهان و گروه کاری تلفیق زیربنایی که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان برگزار شد گفت: مباحث تغییر کاربری و اصلاح خط بدنه از جمله موارد بررسی شده در این جلسات بود.  

بناییان ادامه داد: در جلسه گروه کاری تلفیق زیربنایی موارد حریم شهر اصفهان و قهجاورستان، محور تشریفات شهر اصفهان، ساماندهی مشاغل غیر مزاحم شهری، اصلاح قسمتی از خط بدنه رینگ چهارم و موارد داخل حریم شهر اصفهان مورد بررسی و اتخاذ تصمیم قرار گرفت.  

وی گفت: محور تشریفات شهر اصفهان به فرودگاه اصفهان منتهی می‌شود و به دلیل وجود برخی از کاربری‌های نامناسب در مسیر، نیازمند طراحی و مناسب سازی بوده که این موضوع در قالب اصلاح حریم شهر اصفهان و طرح ساماندهی مسیر در حال بررسی است.  

معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به ابلاغ طرح تفصیلی شهر کاشان در پایان خردادماه سال جاری، توسط استاندار به شهرداری شهر کاشان، بیان داشت: این موضوع موجب حل بسیاری از مسائل و مشکلات شهر کاشان می‌شود.