شناسهٔ خبر: 112571 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سه ماهه نخست سالجاری انجام گرفت:

نظارت و کنترل بیش از یک هزار و۴۰۰ناوگان حمل و نقل عمومی در سیستان و بلوچستان 

ناوگان حمل‌ونقل عمومی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان گفت: درسه ماهه نخست سالجاری تعداد یک  هزار و ۴۴۸ناوگان حمل و نقل عمومی  در راستای اجرای طرح کنترل بر تردد ناوگان حمل و نقل عمومی، مورد کنترل و نظارت قرار گرفت که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۶درصدی راداشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سیستان و بلوچستان)، تیمورباقری اظهار داشت:به منظور بازدارندگی، شناسایی و اعمال قانون بر تخلفات رانندگی و همچنین ارتقاء ایمنی تردد و کاهش تصادفات و فوتی های جاده ای، طرح کنترل و نظارت بر تردد وسایل نقلیه عمومی توسط این اداره کل و با همکاری پلیس راه استان به صورت مستمر در حال اجراست.

وی ادامه داد:با توجه به آغاز سفرهای تابستانی و سفر ایمن مسافران با ناوگان حمل و نقل عمومی این بازدیدها افزایش داشته تا ارتقای ایمنی در سطح محورها صورت پذیرد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تشریح کرد:در بحث کنترل های میدانی ناوگان مسافری ، رعایت موارد ایمنی از جمله وجود تجهیزات ایمنی ، جعبه کمک‌های اولیه ، کپسول آتش نشانی ،لاستیک، اسناد و مدارک حمل و نقلی ، صورت وضعیت در دستور کار قرار دارد.

باقری در پایان خاطر نشان کرد:نتایج حاصل از بازدید ناوگان حمل و نقل عمومی در استان درپایان جمع بندی وباشناسایی‌ تخلفات موارد به کمیسیون ماده ۱۱ ،۱۲و۱۴ استانی ارجاع داده می شود تا پس از بررسی مطابق دستورالعمل ها رای لازم صادر شود.