شناسهٔ خبر: 112616 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان اعلام کرد:‌

۷ کیلومتر از پروژه «ملاسرا- شفت» در شهرستان طارم به بهره برداری می‌رسد/ اجرای ۳ پروژه مهم راه سازی در این شهرستان

زنجان اسماعیلی.jpg معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان، به پروژه «ملاسرا -شفت» در شهرستان طارم اشاره کرد و گفت: «۱۰ کیلو متر» از این مسیر در حوزه کاری استان زنجان در دست اجرا است که طی سالجاری «هفت کیلومتر» از این مسیر به بهره برداری می‌رسد.

اصغر اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (زنجان)، با بیان اینکه ۶ پروژه ملی در سطح راه‌های استان زنجان در حال ساخت است، گفت: یک پروژه هم به عنوان پروژه استانی ویژه بوده و در مجموع ۷ پروژه در بخش احداث راههای استان در برنامه کاری معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان است.

وی با بیان اینکه از این تعداد پروژه، سه پروژه راه سازی در شهرستان طارم اجرا می‌شود، اظهار کرد: پروژه «سه راهی طارم به منجیل» از پروژه‌های مهم استان زنجان بوده و ارتباط این استان با گیلان را برقرار می‌کند.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی زنجان، با بیان اینکه عملیات اجرایی این پروژه طی سالهای ۸۸ و ۸۹ شروع شده و قطعاتی از این پروژه طی سالهای گذشته از «سه راهی سرخه دیزج تا گیلوان» و «از گیلوان تا آخر حوزه»، نزدیک «۴۰ کیلومتری» از این محور به بهره برداری رسیده است، گفت: واریانتی در نقاطی از این محور وجود دارد یعنی مسیرهایی حذف و مسیر جدید احداث می‌شود. 

اسماعیلی با اشاره به اینکه محور طارم موقعیت کوهستانی و صعب العبور دارد و در فصل زمستان تردد به سختی انجام می‌شود، بیان داشت: از قسمت شرقی محور موجود، مسیر احداثی در حال احداث می‌باشد، به طول «۱۶ کیلومتر» از این قطعه پیمان سپاری شده و اکنون فعال است.

وی با بیان اینکه قسمتی هم از این پروژه مربوط به بهسازی است و از روستای ذاکر تا ابتدای این قطعه بوده و در برنامه کاری معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان می‌باشد، افزود: بعد از واریانت، اصلاحات و بهسازی برای پیمان سپاری در دستور کار است.

پروژه ملاسرا شفت ۱۰ کیلو متر در حوزه استان زنجان در دست کار است

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی زنجان، به پروژه دیگر که در شهرستان طارم اجرا می‌شود اشاره کرد و بیان داشت: «پروژه ملاسرا -شفت» که ۱۰ کیلو متر در حوزه استان زنجان در دست کار است که طی سالجاری «هفت کیلومتر» از این مسیر به بهره برداری می‌رسد و نواقصات جزیی مانده و آسفالت این قطعه به طول «دو کیلومتری» انجام می‌شود و مردم می‌توانند از «سه راهی سرخه دیزج به سمت درام و چورزق» از این محور با ایمنی بهتری استفاده کنند.

اسماعیلی به پروژه مشترک راه سازی با استان اردبیل اشاره کرد و افزود: پروژه «کلور- درام» به طول ۱۷.۵ کیلومتر بوده و از این میزان نزدیک «چهار کیلومتر» در سال ۹۸ آسفالت شده و «۱۰ کیلومتر» هم دهه ۸۰ به بهره برداری رسیده است.

وی افزود: حدود «۶ کیلومتر» از این پروژه نیز در حال ساخت است و عملیات ابنیه فنی حدود «پنج کیلومتر» از محور تمام شده و عملیات زیر سازی و خاکریزی و ادامه کار در دست اجرا است.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی زنجان متذکر شد: برنامه امسال معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان این است که حداقل «پنج کیلومتر» از این «۶ کیلومتر» را به مرحله آسفالت رسیده تا مردم بتوانند تا روستای خساره که ارتباط روستایی دارد از این محور استفاده کنند.

اسماعیلی ادامه داد: ادامه مسیر «۷۰۰ الی ۸۰۰» متر تا انتهای حوزه است که به حوزه استان اردبیل وصل می‌شود و در دست ساخت و اجرا است و خوشبختانه عملیات خاکبرداری این قطعه امسال انجام می‌شود و عملیات ابنیه برای سال آینده انجام خواهد شد و در برنامه کاری است.