شناسهٔ خبر: 112823 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

حمل‌ونقل دریایی در هفته‌ای که گذشت؛

انجام ۳۱۸۶ عملیات ایمن راهنمایی کشتی‌ها در بنادر هرمزگان/ پیوستن ایران به جمع محدود کشورهای سازنده فرستنده ناوتکس در دنیا/ آغاز ترانزیت محموله ۵۰ هزار تنی بنزین از ترکمنستان در بندر امام خمینی (ره)

بنادر انجام ۳۱۸۶ عملیات ایمن راهنمایی کشتی‌ها در بنادر هرمزگان و آغاز ترانزیت محموله ۵۰ هزار تنی بنزین از ترکمنستان در پایانه نفتی منطقه ویژه اقتصادی بندری امام خمینی (ره)، از مهمترین خبرهای حوزه بنادر و دریانوردی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخباری که در هفته گذشته در حوزه حمل و نقل دریایی به وقوع پیوست به شرح زیر است:

ارتقاء جایگاه بندر کانتینری شهید رجایی در رقابت با سایر بنادر منطقه

آخرین وضعیت فاز سوم طرح توسعه مجتمع بندری شهید رجایی که می‌تواند ظرفیت اسمی تخلیه و بارگیری ترمینال کانتینری این بندر را از ۶.۳ میلیون به ۸.۴ میلیون TEU برساند، اعلام شد.

انجام ۳۱۸۶ عملیات ایمن راهنمایی کشتی‌ها در بنادر هرمزگان

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون سه هزار و ۱۸۶ عملیات ایمن راهنمایی کشتی‌ها در بنادر این استان به صورت شبانه روزی و بدون وقفه با ایمنی کامل انجام گرفت.

افزایش ۱۶ درصدی صادرات از بندر چوئبده در بهار امسال

صادرات کالا از بندر چوئبده آبادان در بهار امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶ درصد افزایش پیدا کرده است.

کشف محموله‌های ذرت سرقتی به وزن بیش از پنج تن در بندر امام (ره)

مأموران یگان حفاظت بندر امام (ره) دو محموله‌ ذرت سرقتی به وزن حدودا ۲ و ۳ تن و به ارزش بیش از ۵۵۰ میلیون ریال را کشف و ضبط کردند.

آغاز پروژه لایروبی کانال دسترسی بندر ریگ؛ به‌زودی

مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر گفت: پروژه لایروبی کانال دسترسی بندر ریگ ظرف چند روز آینده توسط لایروب ذوالفقار آغاز می‌شود.

ایران به جمع محدود کشورهای سازنده فرستنده ناوتکس در دنیا پیوست

مدیرکل تامین و مهندسی تجهیزات سازمان بنادر و دریانوردی از ساخت فرستنده ناوتکس برای اولین بار در کشور خبر داد و گفت: ایران به جمع چند کشور محدود سازنده فرستنده ناوتکس در دنیا پیوست.

آغاز ترانزیت محموله ۵۰ هزار تنی بنزین از ترکمنستان در پایانه نفتی منطقه ویژه اقتصادی بندری امام خمینی (ره)

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان از ورود نخستین محموله ترانزیتی بنزین کشور ترکمنستان به میزان ۵۰۰۰ مترمکعب به پایانه نفتی منطقه ویژه اقتصادی بندری امام خمینی (ره) و تخلیه آن در مخازن نگهداری خبر داد.

سه پایانه تمام مکانیزه غلات بندر امام (ره) در دست ساخت است

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به انجام مراحل ساخت سه پایانه تمام مکانیزه غلات در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) گفت: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها، بیش از ۱۲ میلیون تن به توان دینامیکی این منطقه ویژه اقتصادی اضافه می‌شود.