شناسهٔ خبر: 112897 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بانوان بیشترین شرکت کنندگان در آزمون ورود به حرفه معماری اصفهان

آزمون ورود به حرفه طراحی معماری - اصفهان معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: حدود یکهزار و ۲۰۰ نفر از داوطلبان آزمون ورود به حرفه مهندسی رشته معماری (طراحی) در استان اصفهان را بانوان تشکیل دادند.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ روز پنجشنبه ۲۳ تیرماه ۱۴۰۱ نخستین گروه از داوطلبان آزمون‌های نظام مهندسی در رشته معماری صلاحیت طراحی همزمان با سراسر کشور در  شش حوزه امتحانی استان اصفهان به رقابت پرداختند. که تعداد یکهزار و ۹۹۴ نفر در سطح استان اصفهان برای این آزمون ثبت نام کرده بودند.  

امیر زاغیان معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان در حاشیه این فرآیند اظهار داشت: آزمون‌های ورود به حرفه مهندسان در هفت رشته مهندسی، معماری، عمران، تاسیسات مکانیکی، تاسیسات برقی، شهرسازی، نقشه برداری و ترافیک هر ساله و معمولا در نوبت برگزار می‌شود.  

وی افزود: فارغ التحصیلان در این رشته‌ها پس از گذشت سنواتی از زمان اخذ مدرک تحصیلی حداقل مدرک کارشناسی می‌توانند در آزمون ورود به حرفه شرکت کنند و در صورت کسب حدنصاب نمره قبولی، موفق به اخذ پروانه اشتغال به کار از وزارت راه و شهرسازی می‌شوند.  

 معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به برگزاری آزمون ورود به حرفه رشته معماری (طراحی) اذعان داشت: از داوطلبان این رشته حدود یکهزار و ۲۰۰ نفر آنان بانوان و مابقی آقایان بودند.  

 وی بیان داشت: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان یکی از پرجمعیت‌ترین سازمان‌های نظام مهندسی بوده و بالغ بر ۳۲ هزار نفر عضو دارد که بیش از ۱۸ هزار نفر از آنان دارای پروانه اشتغال به کار هستند.